پنتاگون اعلام کرد برای همه قطعات جنگنده اف-۳۵ که در ترکیه تولید می‌شد، جایگزین پیدا کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وبسایت دیفنس نیوز، از زمانی که ترکیه به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه از طرح تولید مشترک جنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشته شد، آمریکا گزینه‌های مختلفی را برای جایگزینی ترکیه پیدا کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به منظور برطرف کردن برخی اختلافات روز گذشته با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در کاح سفید دیدار کرد. این در حالی است که مسائل حل نشده زیادی بین دو کشور باقی مانده است.

ژنرال اریک فیک، مدیر برنامه تولید اف-۳۵ شب گذشته همزمان با دیدار روسای جمهور آمریکا و ترکیه در کاخ سفید، ضمن حضور در جلسه استماع کنگره اعلام کرد ترکیه طبق برنامه در مارس ۲۰۲۰ از این برنامه به طور کامل کنار گذاشته می‌شود. او همچنین از پیشرفت‌های زیادی برای پیدا کردن جایگزین ترکیه خبر داد که ۱۱ مورد آن‌ها مناسب به نظر می‌رسد.

در حال حاضر، آمریکا مجموع ۱۰۰۰ قطعه از جنگنده اف-۳۵ که در ترکیه تولید می‌شد را به ۱۲ قطعه کاهش داده است و برای همه آن‌ها جایگزین یافته است.

«اِلن لورد» معاون وزارت دفاع آمریکا در امور خرید و نگهداری ضمن اعلام اینکه قطعات تولید شده در ترکیه «بسیار بسیار خوب» بوده است، گفت با جایگزین کردن کشوری به جای ترکیه تاخیری در تولیداف-۳۵ ایجاد نمی‌شود.

دولت واشنگتن گفته است که اقدام آنکارا در خرید اس-۴۰۰ مغایر با سیاست‌های ناتو است و تهدیدی برای جنگنده‌های آمریکایی «اف-۳۵» محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار