سجاد انوشیروانی درباره وضعیت این‌ روزهای رشته وزنه‌برداری توضیحاتی ارائه داد.

سجاد انوشیروانی، سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد حضور نداشتن چند تن از بزرگان رشته وزنه‌برداری در جلسه شورای عالی مشورتی این فدراسیون اظهار کرد: عنوان این جلسه باید شورای عالی وزنه‌برداری باشد. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک  رایزنی را با امثال من و کوروش باقری انجام داده بود تا جلسه  شورای عالی رشته وزنه‌برداری در فدراسیون تشکیل شود. اما نام این شورا  به شورای عالی مشورتی تبدیل شد. یعنی دستور بالا دستی نقض شده است.

فدراسیون می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند/ باید توضیح بدهیم که چرا علی‌حسینی از المپیک حذف شده است/ وضعیت سهراب و کیانوش خوب نیست 

فدراسیون می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند

او افزود: افرادی که به این جلسه دعوت شدندهیچ جایگاه انتصابی در فدراسیون وزنه برداری ندارند. پس ما را که نمی‌توان با نامه دعوت کرد. ابتدا باید با ما صحبت و اسامی را مشخص می‌کردند. وقتی اسامی دعوت شده‌ها به این جلسه مشخص نیست از کجا معلوم  یک فرد غیر ورزشی هم در جلسه باشد. این کار برای فریب اذهان اتفاق افتاده است. رئیس فدراسیون هیچ تماسی نگرفت و حتی دبیر فدراسیون هم به خودش این زحمت را نداد که اندازه ۲ خط توضیحی درباره این جلسه بدهد. کار فدراسیون اشتباه بود. آن‌ها می‌دانستند که افرادی مثل من و دیگران در این جلسه شرکت نخواهیم کرد، می‌خواستند ما را مقصر جلوه بدهند و صورت مسئله را پاک کنند.


    بیشتر بخوانید: ماجرای جلسه جنجالی در فدراسیون وزنه برداری


می‌گویند چرا انوشیروانی انتقاد می‌کند

دارنده مدال المپیک لندن درباره خداحافظی سعید علی حسینی و  وضعیت این روز‌های رشته وزنه‌برداری اظهار کرد: اگر افرادی مثل من بخواهند صحبت کنند، شاید به برخی از افراد بر بخورد. بعد می‌گویند سجاد انوشیروانی انتقاد می‌کند. من انتقاد نمی‌کنم و فقط واقعیت‌ها را می‌گویم. من درباره موضوع خداحافظی سعید علی‌حسینی، فقط یک سوال دارم. بعد از محرومیت ۸ ساله سعید، با چه هدفی او را به وزنه‌برداری برگرداندیم؟ سعید به وزنه‌برداری برگشت تا برای ایران مدال بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک را کسب کند.

فدراسیون می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند/ باید توضیح بدهیم که چرا علی‌حسینی از المپیک حذف شده است/ وضعیت سهراب و کیانوش خوب نیست

باید توضیح بدهیم که چرا علی‌حسینی از المپیک حذف شده است

انوشیروانی ادامه داد: به چه شکلی به سعید کمک کردیم تا به اهداف بزرگ خود برسد؟ فقط حضور در اردو‌ها و تمرین‌ها کمک کردن به علی‌حسینی محسوب می‌شود؟ سعید زمانی که محروم شد، مجرد بود و حالا صاحب یک فرزند است. حالا او تحصیلات بالایی دارد و دانشجوی دکتری است. اگر او را با هدف المپیک به وزنه‌برداری بازگرداندیم، باید توضیح بدهیم که چرا او از المپیک حذف شده است.

سعید سرمایه بزرگی بود

پیشکسوت وزنه برداری ایران گفت: در ماجرای علی‌حسینی باید ببینیم کوتاهی از کجا بوده است؟ مگر علی‌حسینی بعد از بازگشت به وزنه‌برداری مدال بازی‌های جهانی و آسیایی را به دست نیاورد. حالا که اصلی‌ترین هدف بازی‌های المپیک بود، ببینید کار به کجا رسیده است. کسی که بعد از ۸ سال در ۳۰ سالگی رکورد ۲۵۲ کیلو را بالای سر می‌برد، یعنی سرمایه بزرگی است. ببینید از این سرمایه چگونه استفاده کردیم.

فدراسیون می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند/ باید توضیح بدهیم که چرا علی‌حسینی از المپیک حذف شده است/ وضعیت سهراب و کیانوش خوب نیست

باید علی‌حسینی را به انتخابی المپیک اعزام می‌کردیم

او با انتقاد از عملکرد مدیران وزنه‌برداری اظهار کرد: ماجرای علی‌حسینی یعنی ما رفتیم کار کردیم، ابتدا ۲۰ هزار تومان به دست آوردیم. بعد ۳۰ هزار و بعد هم ۵۰ هزار تومان به دست آوردیم، اما ۵۰ هزار تومان را دور انداختیم و گفتیم فایده‌ای ندارد. پس دوستان بیایند و درباره علی‌حسینی توضیح بدهند. کس که پارسال در جهانی برای ما نقره گرفته است را باید در انتخابی‌ها اعزام می‌کردیم تا بتواند در المپیک هم حضور داشته باشد.  

عنوان تیمی مهم‌تر است یا مدال المپیک؟

سرمربی اسبق تیم ملی درباره تفاوت نتایج تیمی و مدالی ایران در بازی‌های گذشته بیان کرد: به خاطر نتایج تیمی، سعید را از دست دادیم. آیا گرفتن عنوان تیمی جهانی که البته آن را هم نتوانستیم به دست بیاوریم، از گرفتن مدال المپیک بالاتر است؟ اگر این ورزشکار را یک مقدار جمع و جور می‌کردیم می‌توانست وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را در یک‌ضرب هم بزند.

فدراسیون می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند/ باید توضیح بدهیم که چرا علی‌حسینی از المپیک حذف شده است/ وضعیت سهراب و کیانوش خوب نیست

وضعیت بهترین وزنه‌برداران ایرانی خوب نیست

انوشیروانی افزود: دوستان ما در کمیته ملی المپیک هم می‌دانند چه اتفاقی رخ داده است. ۳ وزنه برداری که شانس بالایی در المپیک دارند را همه می‌شناسند. سهراب مرادی، کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی. نگاهی به وضعیت این ۳ نفر بندازید. سهراب دو روی یک سکه است. مشخص نیست برسد یا نه. کیانوش نیز امتیازات لازم را برای رسیدن به المپیک کسب نکرده است. سعید هم که از وزنه‌برداری خداحافظی کرده است.

علی‌حسینی مایل به خداحافظی نبود و او را مجبور به این کار کردند

او درپاسخ به این سوال که چرا کسی علی حسینی را از این تصمیم منصرف نکرد، گفت: هدف علی‌حسینی رفتن به المپیک و گرفتن مدال است. وقتی این هدف را از او می‌گیریم، چه انگیزه‌ای برای ادامه می‌ماند؟ در خانه‌اش نشسته و مدام به او می‌گویند بیا آزمایش دوپینگ بده. بیا نامه بازنشستگی‌ات را بنویس. همه بازدهی لازم را از علی‌حسینی گرفتیم که حالا به او می‌گوییم بیا خداحافظی کن؟ وقتی به او گفتیم بیا نامه خداحافظی‌ات را بنویس یعنی دوست داشتیم که علی‌حسینی از وزنه‌برداری برود. سعید پس از قطعی شدن حضور نداشتنش در المپیک، انگیزه خود را از دست داد. سعید مایل به خداحافظی نبود و او را مجبور به این کار کردند.

فدراسیون می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند/ باید توضیح بدهیم که چرا علی‌حسینی از المپیک حذف شده است/ وضعیت سهراب و کیانوش خوب نیست

وقتی یک نفر المپیک را از دست داده است، چه نیازی به دوپینگ دارد؟

انوشیروانی درمورد صحبت‌هایی که درباره آزمایش دوپینگ‌های علی‌حسینی مطرح شده است، گفت: فدراسیون به علی‌حسینی گفته چرا برای آزمایش دوپینگ نیامدی و او گفته به خاطر مشکلات خانوادگی نمی‌تواند به تهران بیاید. فدراسیون هم به سعید گفته می‌آییم در خانه‌ات تست دوپینگ می‌گیریم و سعید هم از این موضوع استقبال کرده است. سوال من این است که وقتی یک نفر المپیک را از دست داده است، چه نیازی به دوپینگ دارد؟ این‌ها مشخص می‌کند که هیچ برنامه‌ای برای سعید علی‌حسینی نداشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار