به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اخلاقی مدیر کل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با اشاره به نتایج حاصل از نظرسنجی مشتریان و تأمین درخواست آنان مبنی بر ارتقاء سلامت مرسولات، افزود: بر این اساس، بهبود حاملهای پستی اعم از لفافبندی، کارتن و کیسههای پستی در دستور کار قرار گرفته است.
او با تأکید بر اینکه یک مرسوله پستی در مدت سیر خود از زمان دریافت تا تحویل به مشتری، ۱۷ بار جابجا میشود، اظهار کرد: کیفیت نامطلوب و مقاوم نبودن کارتنها و همچنین مناسب نبودن اندازه این کارتنها باعث شده بود در برخی مواقع، مرسوله دچار آسیب دیدگی شده و با شرایط نامطلوب به مقصد برسد، به همین منظور طرح مقاومسازی و بهبود کیفیت حاملهای پستی در اولویت اقدامات ارتقاء کیفیت قرار گرفت.
او با اشاره به اینکه تهیه کارتنهای جدید استاندارد به تمامی واحدهای پستی اجرایی کشور ابلاغ شده است، افزود: این کارتنهای چند لایه در ۹ سایز (بیشتر از تعداد قبلی) و با هزینه کمتر، تا یک ماه آینده در دسترس مشتریان کل کشور قرار خواهد گرفت.
اخلاقی در خصوص حاملهای پستی نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بستههای کوچک به کمک کیسه جابجا میشود و در بسیاری مواقع بارهای سنگین به این کیسهها فشار وارد آورده و موجب آسیب دیدگی به بستهها میشود، به همین دلیل و به منظور حفظ سلامت مرسولات، "باکسهای پلاستیکی" جایگزین این کیسهها خواهد شد.
او با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه با بکارگیری ۴۵ باکس در مسیر استانهای لرستان و قم، از این حاملها به صورت آزمایشی استفاده شد و نتایج بسیار مطلوبی در زمینه بهبود کیفیت مرسولات حین تخلیه و بارگیری به دست آمد، به کارگیری باکسهای پلاستیکی از آذرماه از اداره کل تجزیه و مبادلات آغاز و طی پنج فاز، به کل شبکه پستی تسری مییابد.
انتهای پیام/