مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده ایرانی گفت: زیباترین افسانه‌ها و کتاب‌ها در کنار دریاها شکل گرفته‌ و نوشته‌ شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خالق شعر ماندگار «صد دانه یاقوت» مهمان ویژه مراسمی بود که با همین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه برگزار شد.

مصطفی رحماندوست شاعر، نویسنده و دبیر جشنواره کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این برنامه گفت: ۴۰ سال است که بدون وقفه برای بچه‌ها کار می‌کنم و هر شغلی را هم که پذیرفته‌ام، به ادبیات کودکان و نوجوانان ربط داشته است.

او افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین شناخت اصیل و صحیح ادبیات فارسی نیازمند این است تا نظام آموزشی ما با بهره گیری از ادبیات عامیانه، مردمی و متون کلاسیک، هنرمندانی تربیت کند که با نگاه خلاقانه این منابع غنی و ارزشمند را برای کودکان و نوجوانان بازآفرینی و بازنویسی کنند.

رحماندوست با تاکید بر زیبایی افسانه‌ها و داستان‌های عامیانه جنوب و به ویژه استان بوشهر خلاقیت و بازآفرینی این متون را برای کودکان و نوجوانان بسیار ضروری و مهم دانست.

خالق شعر‌های ماندگار کودکان و نوجوانان در گفت‌وگویی صمیمانه با اعضاء مراکز کانون استان بوشهر امیدواری و پشتکار فراوان را دو عامل ضروری در موفقیت بیان کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز، گفت: با توجه به اینکه مراکز کانون، کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان هستند برنامه‌های کتاب محور به یک هفته منحصر نمی‌شود و در تمام روزهای سال در حال اجرای برنامه‌های مختلف با محوریت و موضوعیت کتاب و کتابخوانی هستیم.

سمیه رسولی بیان کرد: کتاب، بخش عمده و بر جسته شناسنامه فرهنگی این مرز و بوم را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین برآنیم تا با برگزاری هرچه باشکوهتر هفته کتاب در آشتی کودکانمان با کتاب این یار مهربان بکوشیم.

این برنامه با پخش فیلمی از زندگینامه مصطفی رحماندوست، اجرای سرود صد دانه یاقوت، قصه گویی، نمایش خلاق، رونمایی از کتاب قصه‌ها و مثل‌ها، جشن امضا کتاب و همچنین اهداء کتاب به همه کودکان نوجوانان همراه بود.

انتهای پیام/ک

برنامه‌ای به مناسبت هفته کتاب با حضور مصطفی رحماندوست در گناوه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.