مربی تیم ملی ووشو گفت: نفرات جدید و جوانی در مسابقات قهرمانی کشور شناسایی شدند و به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

حسین اوجاقی مربی تیم ملی ووشو در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات قهرمانی کشور اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی کشور همه استان‌ها با تمام قوا شرکت کردند و ورزشکاران انگیزه زیادی داشتند و این مسابقات در سطح بالا و با هیجان برگزار شد.

اوجاقی درباره اینکه در مسابقات قهرمانی کشور استعداد‌هایی برای حضور در تیم ملی، گفت: نفرات جدید و جوان در این مسابقات شناسایی شدند و آن‌ها به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.


بیشتر بخوانید: قهرمانی ووشو کاران زنجانی در مسابقات قهرمانی کشور


ملی پوشان ووشو مجوز شرکت نکردن در قهرمانی کشور داشتند

مربی تیم ملی ووشو درباره غیبت ملی پوشان در مسابقات قهرمانی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه بازیکنان تیم ملی به تازگی در مسابقات جهانی شانگ‌های چین شرکت کرده بودند به همین علت به آن‌ها مجوز دادیم که در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت نکنند. علاوه بر این آن‌ها مجوز ورودی به تیم ملی دارند و لازم نبود در قهرمانی کشور حضور یابند.

او درباره اینکه امسال هدایت تیمی را در لیگ ووشو برعهده می‌گیرد، گفت: من سال گذشته هدایت تیم ووشو پارس جنوبی را برعهده داشتم، اما امسال باید ببینم چه وضعیتی پیش می‌آید.

اکثر ملی پوشان در لیگ ووشو حضور دارند

اوجاقی درباره غیبت ملی پوشان در لیگ ووشو به علت مبلغ قرارداد‌های پایین بیان کرد: نه این موضوع صحت ندارد و اکثر ملی پوشان در لیگ ووشو حضور دارند و فقط خواهران منصوریان به علت اینکه با یکی از تیم‌های چین قرارداد داشتند در این لیگ مبارزه می‌کنند. آهنگریان در تیم دانشگاه آزاد، عارفی مقام و صبری در تیم پارس جنوبی و خورشیدی هم هنوز به تیمی نپیوسته است.

مربی تیم ملی ووشو درباره اینکه وزیر ارتباطات به قولش عمل کرد و سکه به مدال آوران مسابقات جهانی شانگ‌های چین داد، تصریح کرد: من ۲ روز زودتر از اعضای تیم ملی به چین رفتم و در روز اعزام ملی پوشان نبودم و در جریان قول وزیر ارتباطات نبودم.

اوجاقی: نفرات جوانی در مسابقات شناسایی شدند/ مسئولان باید اهمیت بیشتری به ووشو بدهند/ توجه ویژه‌ای به استعدادیابی صورت می‌گیرد

همه شهرها باید سالن تالو و ساندا داشته باشند 

او درباره اینکه انتظاراتش از مسئولان ورزش گفت: ووشو یکی از رشته‌های ورزشی مدال آور است که در صورت حضور در المپیک می‌تواند افتخارات زیادی به دست آورد و مسئولان ورزش باید اهمیت بیشتری به این رشته ورزشی بدهند. همچنین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری باید در اختیار استان‌ها قرار بگیردو همه شهرها باید سالن تالو و ساندا داشته باشند تا مدال‌های بیشتری در مسابقات کسب کنیم.

اوجاقی درباره اینکه پشتوانه سازی در ووشو صورت می‌گیرد، اظهار کرد: هر چه به رده‌های نوجوانان و جوانان بیشتر اهمیت بدهیم در سال‌های آینده برای انتخاب نفرات بزرگسال دستمان بازتر است. به هر حال توجه ویژه‌ای به استعدادیابی در سنین پایین صورت می‌گیرد و شاهد آینده نگری در ووشو هستیم.

مربی تیم ملی ووشو در پایان خاطر نشان کرد: خیلی از افراد در قهرمانی جهان در چین به ما کمک کردند و استان‌های خراسان رضوی و سمنان میزبان اردوی‌های تیم ملی بودند که امکانات خوبی در اختیارمان گذاشتند و از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.


بیشتر بخوانید: البرز؛ میزبان برگزاری مسابقات ووشوی قهرمانی مردان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار