مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، مدیر شبکه قران و معارف سیما و جمعی از مدیران مرتبط با این حوزه با مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفتگو کردند.

تاکید بر ارتباط دو سویه صدا و سیما و حوزه علمیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان همکاری دوجانبه و ارزشمند صدا و سیمای خراسان رضوی با حوزه علمیه خراسان با رویکرد مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه تبلیغ و ترویج دین را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود : امید است با این ارتباط تنگاتنگ و دوسویه بتوانیم در راه اعتلای معارف اسلامی گام های موثری برداریم .

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اکنون از 50 رشته تخصصی در حوزه تبلیغ در 22 رشته کار می شود گفت : با یک حرکت تحولی بر مبنای سند چشم انداز در دو بخش مدل قرار گاهی و مدل هیئت های اندیشه ورز در حوزه علمیه تلاش کردیم تامطابق با شرایط حاکم بر جامعه و جهان رشته های تخصصی را به شدت دنبال کنیم .
حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی وجود 500 پژوهشگر متخصص در حوزه های مختلف درحوزه علمیه خراسان را از دیگر ظرفیت های ارزشمند این حوزه دانست و اظهار کرد : در تلاش هستیم تا با سطح بندی این پژوهشگران با توجه به دانش و تخصصی که دارند در رسانه و فضای مجازی نقش بیشتری داشته باشیم .
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در این نشست با بیان جایگاه روحانیت در تمامی عرصه های رسانه ملی گفت : برای تبلیغ دین بهترین کارشناس، وجود روحانیت اگاه، دلسوز و شایسته است و صدا و سیما هم می تواند با عملکرد مطلوب خود و برنامه های شایسته جایگاه روحانیت را ارتقا بخشد .
محسن نصر پور تقویت جایگاه روحانیت و افزایش اعتماد به رسانه را رسالتی دوسویه دانست و افزود : تقویت ارتباط حوزه با مردم از وظایف جدی رسانه است که برای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد اقدام های خوب و بایسته ای در حوزه هستیم .

جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قران و معارف سیما گفت : شبکه قران و معارف سیما با قدمت 20 ساله اکنون بطور شبانه روزی و پوشش ماهواره ای علاوه بر ارائه برنامه های معارفی به مخاطبان داخلی، توانسته است به قشر عظیمی از مخاطبان در خارج از کشور تولیدات معنوی خوبی ارائه دهد .
وی امادگی شبکه قران و معارف سیما را برای بهره مندی از ظرفیت های عظیم و ارزشمند حوزه علمیه خراسان در بخش های مختلفی که قابلیت تبلیغ و رسانه ای داشته باشد اعلام کرد

 

انتهای پیام//م.ه

 

همکاری صدا و سیما و حوزه علمیه در راستای بیانیه گام دوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.