آمریکایی‌ها پس از پی بردن به شکست سیاست «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران، همچون عراق و لبنان پروژه «ایجاد آشوب» در ایران را در دستور کار خود قرار دادند.

موج‌سواری آمریکا بر اغتشاشات در ایران/ وقتی قاتل خودش را ناجی جا می‌زندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از اظهارات مداخله‌جویانه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره بروز برخی آشوب‌ها در ایران، وزارت خارجه آمریکا هم اقدامی مشابه از خود به نمایش گذاشت.

درهمین ارتباط، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: «ایالات متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند. ما تلاش (دولت ایران) برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم»! این اظهارات مداخله‌جویانه ساعتی بعد از توئیت «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره برخی اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران مطرح شد. پمپئو پیشتر مدعی شده بود: آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آنها حمایت می‌کند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در جریان درس خارج فقه امروز خود به دخالت های خارجی در مسأله اغتشاشات و نا آرامی ها اشاره کرده و فرمودند: «همه‌ مراکز شرارت دنیا علیه ایران، این کارها [اغتشاشات] را تشویق کردند، از خانواده‌ منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه‌ خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر دارند تشویق میکنند که این شرارتها انجام بگیرد».

مواضع مداخله جویانه جدید ایالات متحده آمریکا، افکار عمومی بار دیگر به خوبی مشاهده کردند که ایالات متحده آمریکا در قامت حمایت از برخی اراذل و اوباش و افراد مخلّ امنیت عمومی برآمده است تا بدین ترتیب، اقدامات فرافکنانه و دروغ گویی‌های پی در پی مقامات واشنگتن بیش از پیش آشکار شود. آمریکایی ها با مواضع اخیر خود درقبال برخی اغتشاشات در ایران، در واقع نشان دادند که هنوز هم از تلاش برای عملیاتی سازی پروژه آشوب در ایران دست برنداشته اند؛ درست همان پروژه ای که برای تحقق آن درحال حاضر در لبنان و عراق، تلاش می کنند.

پروژه آشوب به ویژه در کشورهای سردمدار و حامی مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران، همواره در دستور کار مقامات آمریکایی بوده است؛ آن ها برای اجرایی ساختن این پروژه حتی از حمایت از اراذل و اوباش و کسانی که به مردم و اموال آن ها هیچ رحمی از خود نشان نمی دهند، دریغ نمی کنند. از همین روی، آمریکایی ها ظهور و بروز برخی نا آرامی‎‌ها در برخی مناطق ایران را بهترین فرصت برای عقده گشایی های خود علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر مقاومت در منطقه، قلمداد کردند.

این همان سیاستی است که ایالات متحده آمریکا پیشتر نیز در جریان برخی نا آرامی ها و اغتشاشات در ایران طی سال های گذشته به ویژه در جریان فتنه سال ۹۸ در پیش گرفت. در آن زمان نیز مقامات وقت ایالات متحده از تمام تلاش خود برای تحریک آشوبگران و اغتشاشگران بهره برداری کردند، تمامی رسانه های ارتباط جمعی را بسیج کردند، تمامی شبکه های تحت امر خود را اجیر کردند اما در نهایت با بصیرت و هوشیاری ملت ایران، توطئه های واشنگتن در آن زمان به نتیجه نرسید. با این حال، به نظر می رسد که آمریکایی‌ها با عدم عبرت از تاریخ سرشار از سیاهی و شکست خود در قبال ایران به ویژه در جریان فتنه ۸۸ بار دیگر همان مسیر را انتخاب کرده اند.

در جریان اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ نیز ایالات متحده آمریکا پروژه ایجاد آشوب در ایران را در دستور کار خود قرار داد. در آن زمان نیز آمریکایی ها از شماری اراذل و اوباش و افراد مخلّ امنیت عمومی حمایت به عمل آوردند اما این حمایت های گسترده هم همچون سال ۸۸ برای آن ها رهاوردی به دنبال نداشت و در نهایت با پایان زودهنگام ناآرامی ها، تنها لکه ننگ جدیدی به کارنامه سیاه ایالات متحده اضافه گردید. اکنون نیز آمریکایی ها با تکیه بر همان سیاست های مداخله جویانه و فتنه‌انگیزانه تلاش می کنند تا خود را حامی مردم ایران و حقوق آن ها جلوه دهند.

این تلاش مذبوحانه ایالات متحده آمریکا درحالی است که این کشور طی ۴ دهه گذشته از اعمال هیچگونه تحریمی به ویژه در عرصه پزشکی و دارویی علیه تهران دریغ نکرده است؛ اقدامی که هدف اول و آخر آن، ضربه زدن به همان مردمی است که مقامات واشنگتن امروز مدعی شنیدن صدای آن ها هستند! این همان معیارهای دوگانه ای است که همواره در سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران مشاهده شده است.

افکار عمومی امروز بیش از هر زمان دیگری به این تناقض در سیاست آمریکایی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران و مردم آن پی برده اند و به خوبی می دانند که آمریکایی ها قاتلانی هستند که با سخنان پر طمطراق در حمایت از حقوق ملت ها تلاش می کنند خود را به عنوان ناجی جلوه دهند.

واقعیت آن است که مداخلات آمریکایی ها در امور ایران و حمایت های پی در پی آن ها از اغتشاشات و نا آرامی های پراکنده در برخی نقاط کشور چه در سال ۸۸، چه در سال ۹۶ و چه اکنون در سال ۹۸ در واقع نشان دهنده شکست کامل سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران است، چراکه در سایه شکست این سیاست شوم است که آمریکایی ها حمایت از برخی اراذل و اوباش در دستور کار خود قرار داده اند تا شاید از این رهگذر به اهداف ضد ایرانی خود دست پیدا کنند.

در واقع، پس از شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق اعمال تحریم های خفه کننده و همچنین تشکیل ائتلاف های بین المللی ضد ایرانی، آمریکایی‌ها حمایت از اغتشاشگران و اخلال گران در امنیت عمومی را در دستور کار قرار داده و به آن ها به چشم پیاده نظام‌های خود برای تحقق اهدافشان نگریستند.

آمریکایی ها برای تحقق اهداف ضد ایرانی خود حتی تمامی رسانه‌های همسو با خود از جمله «بی بی سی»، «العربیه»، «الحدث»، «اسکای نیوز عربی»، «رویترز» و ... را بسیج کردند تا این رسانه ها به بزرگنمایی حوادث و نا آرامی های پراکنده در ایران در نزد افکار عمومی بپردازند. این مسأله نیز خود به تنهایی گواه دیگری بر شکست هایی است که آمریکایی ها در سیاست های مختلف خود در قبال تهران، متحمل شده اند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
من عاشق اونیایی ام که فقط وظیفه دارن دیس لایک بدن خسته نباشی پهلوان ی وقت خسته نشی اگه مردین بیاین نظر بدین
نمیدونم چرا همه نظزا مثبته بعد فقط دیس لایکای همشون بالاس حلل الخالققققق
Iran (Islamic Republic of)
محمد ابراهیم خانی
۱۱:۵۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
بخدا قسم نمیذاریم این انقلاب به دست نااهلان بیافتد اغتشاش گرها بدانند که ما مردم عادی هستیم و میدانیم که انها نمایندگان امریکا و بن سلمان در ایران هستند. وای از اون روزی که امام خامنه ای حکم جهاد اعلام فرمایند بخدا قسم هر تکه شون دست یکی هست میندازیم جلو سگ ها بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
امریکا ما هر اعتراضی داریم به تو مرگ میگوییم و به تو ربطی ندارد برو بمیر
Iran (Islamic Republic of)
پیمان یوسفی
۰۳:۴۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
اقای ترامپ
چرا وقتی پلیس و ارتش فرانسه ، اعتراضات جلیقه زردهای فرانسوی بخاطر افزایش قیمت سوخت را وخشیانه سرکوب کردند ، ساکت بودید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۰۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
مرگ بر منافقین و دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
آمریکا و جیره خوارانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۰:۳۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
پمپئو خاک تو سرتون ما حمایت تون را نخواستیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی حیدری
۰۰:۲۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
من ساکنه مشهدم امروز یک نفر امد و بهم پیشنهاد کار داد ک ۵روز ۱۰ملیون تومان. تا پرسیدم کارم چیه گفت میخام چنتا رفیقاتو جم کنی و اغتشاش کنی و بانکارو اتیش بزنی . جوانایه هم سنم بقران مثله عراق نشیم ک با پول قانعشون کردن و داعشو سوارشون کردن من‌۲۳سالم هسه جوانم و دارم کار میکنم‌ ماهی یک ملیون میگیرم ولی باشرف نون میدم‌ خانوادم با عرضت ایستادم میدونین ۵۰درصد کشورها حسرته امنیته کشورمان میکنن همیشه سربلند ایرانم جانم فدایه رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
دوست دارم اقا خامنه دعات مکنم هر وقت سر نماز
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
اونقدری که ترامپ و پمپئو راجع به مسائل ایران حرف میزنن، راجع به مسائل امریکا حرف نزدن. نمیدونم اینا رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران هستن یا امریکا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
پمپئو تشنه خون است.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
مرگ برآمریکا مرگ برمنافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
نیازی به حمایت تو نداریم،تو باید اون موقع که فیلم های تک تیراندازای فرانسه لو رفت از مردم فرانسه حمایت میکردی
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۰:۳۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه/ لعنت بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
هر چی آتیش و بدبختی داریم از گور همین زردآلو بلند میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
اول صبحی چقدددد خندیدم.مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
زرد آلو خیلی بامزه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
مرگ برترامپ ومنافق وال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
آمريكا منتظر جواب اين كاراش باشه
قول ميدم همين آشوبا رو صد برابر بيشتر سرش در بياريم
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۹:۲۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
خدالعنت کنه ترامپ خبیص انشالله نابود بشین همه دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
آقای ترامب به تو هیچ ربطی ندارد مامر دانه ومحکم پشت این نظام وخون شهیدان ایستا ده ایم توفقط برو گاوا روبدوش وبخور البته اون هم حرامت باشه چون متعلق به مسلمانان است
Canada
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
دشمن های وطن و منافقین و ربع پهلوی ارزوی جنگ داخلی برایمان دارند .هر کس که منافع اش را از دست داده .عاشق اشوب در کشور است .چرا نمیخواهید متوجه شوید
اب به اسیاب دشمن نریزید با اتش زدن .این عمل تروریستی و داعشی است .اشد مجازات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
اینها زوزه گرگهاست.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۸:۲۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
امروز تو یکی از مراکز تجمع تو استان سکونتم سرکار بودم واقعا از رفتار صبورانه و هوشمندانه و مهربان برادرای سپاهی خوشحال شدم تو شرایط سخت آب و هوایی واقعا این طور رفتار کردن خودش یه هنر بحساب میاد.خدا قوت
Canada
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
بنفع اقتصاد است .گران شدن بتزین .چرا نمیخواهید متوجه شوید
دست قاجاق چیان بنزین به کشورهای همسایه قطع میشه .در اصل یارانه بنزین کشورهای همسایه قطع میشه
الودگی هوا و ترافیک کم میشه که داره همتون را میکشد
درامد برای قشر کم درامد بوجود امد .چرا به کانالهای معاند گوش میدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
حرف زدن بلد نیستی، سکوت که بلدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
ایول به اینجاش فکر نکرده بودم خیلی باهوشی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۳۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
از مردم شریف معترض خواهش میکنم خواهش میکنم حواستون به نفوذی ها مخصوصا مجاهدین خلق باشه،،این ها فقط میخوان به قدرت برسن و ج ا رو براندازی کنن،یکی از پراحتمال ترین راهها برای به قدرت رسیدنشون ایجاد جنگ داخلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
این بیشرف هایی که اسمشون رو آوردی فقط میخوان مردم و نیروی انتظامی رو به جون هم بندازن....... درست مثل اتفاقاتی که قبل از جنگ داخلی سوریه افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
حتما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
مردم فقط میخوان این فشار رو از روی مردم بردارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
مثله اینکه به برادران مجاهدخلق خیلی فشار اومده نظره شمارو دیس لایک کردن
Germany
علی
۰۰:۲۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
ظاهرا اینجا فقط مناقیقن و امریکایی ها میان و نگاه میکنن و دیس لایک میکنن پیام ها رو
چقدر منافق و امریکایی داشتیم نمیدونستم!!! به در گفتم دیوار بشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
شک نکنید اینها هم همان دنباله روهای آمریکا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
این مشکل خانوادگی ربطی به دشمنان قسم خورده این کشور ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۲۰:۲۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
مشکل خانوادگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
این مشکل خانوادگی ربطی به دشمنان قسم خورده این کشور ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
من نمیدونم اگه این آقای مو قشنگ به فکر ملت ایرانه پس چرا همه جوره تحریممون کرده
ولی هر جا خرابی به وجود آمده قبلش همین آمریکایی ها حضور داشتن و داشتن از آب گل آلود نفت چپاول میکردن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
روباه یعنی همین وبدترازاو کسانی که روباه رادوست خودمی دانند.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۷:۴۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
کاش نت قطع نمیشد ما که کاری به کار حرف های اونا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
سیاستمدارهای امروز آمریکا یک مشت اشغال هستند اعم از ترامپ ، پمپئو و دیگران . حال آنهائی که از این آشغال ها انرژی می گیرند باید دی چه آشغالی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
ترامپ،اعتراض ما ربطی به تو نداره. اینو توی کله ی پوکت فرو کن. احمق. دستم بت برسه میکشمت. تمام این گرونی های چند وقت پیش تقصیر تو بود. الان اومدی نظر میدی؟ هزاران کالا و دارو رو توی ایران خودت گرون کردی و هر هر خندیدی، الان ادای انسان دوستان رو در میاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
تو ساکت شو ترامپ عوضضی. نمیخواد نظر بدی. برو ببین با افغانستان چیکار کردی. تو دلت برای ما بسوزه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
تمام بدبختیهای ماازاین خبیث هست حالا آمده دلسوزشده بی شرف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
اینا لعنتیا فقط میخوان دنیا رو بهم بریزن درسته ما اعتراض به گرانی بنزین داریم ولی شما حق دخالت ندارید ما میدونیم چیکار کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
امریکا دزد کثیف شما کاری با اعتراضات ما نداشته باشین خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۶:۱۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
من یک راه حل دارم
دست شون آتو ندین کشور بگین لازم بود الان گران کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۶:۰۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
نه آقای دزد خبری درایران نیست من خودم معترض هستم برای شما جنایتکاران اعتراض نکردیم شما نفت سوریه راسرقت نکنید حمایت ازمااغتشاشگران ایرانی پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
دعوای ما دعوای خانوادگی است به بقیه ارتباطی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
اینها که منفی دادند برام جالبن انگار گروهک منافین شدید روی این سایت مشغول کار است . لطفا آی پی های آلبانی رو از داخل سرور مسدود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۱۶:۰۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
به نظرم وقتی می دانیم دشمن بدنبال بهانه وراهی برای ایجاد اغتشاش است چرا باید بگونه ای مدیریت و تصمیم گیری کنیم که زمینه را برای آنان فراهم کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
مسئولین لعنتی امریکا برند از مردم مظلوم فرانسه حمایت کنند ،ولی شیطان صفتی اینها به این کار اجازه نمی ده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
تو بفکر ملت خودت باش مشنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
بله
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۳:۵۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
آفرین اگه راست میگه ازمعترضین فرانسه جنبش وال استریت درکشورخودش حمایت می کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
بابااین آقاچقدربه فکرکشورخودشه آفرین !!!!فقط خودت رومعرفی کن حتمااین سری توانتخابات رای بدیم بهت!!!!!
آخرین اخبار