دبیر انجمن علمی آموزش دانشکده بهداشت دانشگاه علوم یزد گفت: کمپین پیشگیری از دیابت و فشار خون، فردا در پارک باغ ملی یزد برگزار می شود.

کمپینی برای شناسایی و پیشگیری از فشار خون و دیابت یزدی هامهدیه خالقی دبیرانجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: به مناسبت هفته وحدت و هفته دیابت و روز جهانی دیابت، کمپین پیشگیری از دیابت و فشار خون در یزد برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ارائه خدمات در این کمپین به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: رسالت اصلی این کمپین پیشگیری و شناسایی دو بیماری خاموش فشار خون و دیابت است.

خالقی با اعلام اینکه در این کمپین تست دیابت و اندازه گیری فشار خون برای همه گروه‌های سنی انجام می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه میانسالان و سالمندان بیشتر از سایر گروه‌های سنی جامعه، گریبانگیر این دو بیماری هستند، این کمپین به صورت ویژه به ارائه خدمات به این دو قشر می‌پردازند.

دبیرانجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: در صورتیکه مراجعان در معرض خطر دیابت و فشارخون باشند به صورت رایگان مشاوره و به مراکز بهداشت برای استان، ارجاع داده می‌شوند.

او افزود: کمپین پیشگیری از دیابت وفشار خون فردا؛ سه شنبه ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل پارک باغ ملی یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ غ

برگزاری کمپین شناسایی و پیشگیری از فشار خون و دیابت در یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.