مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گفت: مرمت و بازسازی برخی از قنات ها که بر اثر سیلاب تخریب شدند به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

خشکسالی در اعتبارات قنات های  استانغلامی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت:  بر اثر سیلاب در فروردین و خرداد ماه امسال ۷۲۷ قنات تخریب شده است.

او با اشاره به اینکه  تا کنون ۲۵۵  رشته قنات مرمت و لایه روبی شده است؛ افزود: مرمت و بازسازی برخی از قنات ها به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

غلامی با بیان اینکه قنات‌هایی که در  معرض خطربیشتری قرار دارند در اولویت بازسازی هستند اظهار کرد: بهربردارانی که در هنگام وقوع سیل قنات‌ها و اراضی کشاورزی شان دچار سیل گرفتگی می شود باید از طریق سامانه سجاد قنات خود را ثبت کنند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ادامه داد: بهره بردارانی که موفق نشدند در این سامانه در مهلت معین شده ثبت نام کنند می‌توانند از طریق فرمانداری پیگیری کنند.

او اظهار کرد: بازسازی قنات‌هایی که در سامانه ثبت نام نکردند از اعتبارات عادی هزینه می شود.

غلامی با اشاره به آموزش خطرات سیلاب به بهره برداران گفت: کلاس های آموزشی برای کشاورزان و در مواقع سیلاب و نحوه جلوگیری و کاهش تخریب قنات ها برگزار می شود.

انتهای پیام / ط ا

قنات های پرخطر در اولویت بازسازی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.