به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ بدیع الله سلیمانی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در راستای پاسخگویی و رسیدگی بهتر به فوریتهای پلیسی، مرکز پاسخگویی۱۱۰ از مهرماه سال۱۳۹۷ در مرکز استان تجمیع شد که با تماس هر فرد از هر نقطه استان با ۱۱۰، زنگ این واحد در مرکز استان به صدا در میآید و بلافاصله آدرس و نوع حادثه به واحد انتظامی آن شهرستان منعکس میشود.
او افزود: در همین رابطه از اوایل امسال تاکنون بیش از چهارصد و ۲۸ هزار تماس تلفنی از سراسر استان با این مرکز برقرار شده و از سوی تیمهای گشت انتظامی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: مواردی همچون وقوع قتل، نزاع و درگیری، تصادفات، سرقت مسلحانه یا زورگیری، مرگ مشکوک، شرارت، ایجاد مزاحمت، شرب خمر، مشاهده افراد ولگرد یا متهمین تحت تعقیب از وقایع فوریتی بوده است.
او ادامه داد: مواردی همچون سرقتهای گذشته، جرائم مالی مانند خیانت در امانت، جعل اسناد، اخبار مربوط به مراکز فساد و فحشا یا عرضه مشروبات و اساسا مواردی که نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتریا هماهنگی قضائی دارند از وقایع غیر فوریتی محسوب میشوند.
سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: هم اکنون شهرستانهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم از یگان مستقل فوریتهای پلیسی ۱۱۰ برخوردار بوده و سایر نقاط استان همچون روال قبل تیمهای گشت انتظامی کلانتری و پاسگاهها به موارد فوریتی رسیدگی میکنند که در این چهار شهرستان، زمان حضور مامور در صحنه برای موارد فوریتی ۱۰ دقیقه و برای موارد غیرفوریتی۳۰ دقیقه تعین شده که قطعا عواملی همچون ترافیک، نحوه آدرس دهی و برخی مسائل دیگر بر سرعت حضور ماموران در صحنه، اثرگذار میباشد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: زمان حضور مامور در صحنه برای شهرستانهایی هم که از یگان مستقل ۱۱۰ برخوردار نیستند برای موارد فوریتی ۱۵ دقیقه و موارد غیرفوریتی همان۳۰ دقیقه است که قطعا تمامی واحدها تلاش میکنند در کمترین زمان ممکن به امدادخواهان و تماس گیرندگان امدادرسانی و از گسترش تبعات سوانح و حوادث اعلام شده جلوگیری کنند.
انتهای پیام/ی