مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۷ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چابهار به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروزدوشنبه ۲۷ آبان ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند ۱۵ نفره سارقان مسلح در سراوان

سردار محمدقنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۱۵ نفر از اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه موتورسیکلت، در شهرستان "سراوان" و اعتراف آن‌ها به ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

سردار محمدقنبری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شهرستان سراوان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی با دریافت اظهارات مالباختگان و همچنین شباهت شیوه و شگرد وقوع سرقت‌ها دریافتند که پای یک باند بزرگ و حرفه‌ای درمیان است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با بررسی سرنخ‌های موجود و انجام یکسری اقدامات تخصصی در مرحله اول ۹ نفر اعضای این باند که از افراد سابقه دار شهرستان بوده و در نقاط مختلف بخش "جالق" سراوان سکونت داشتند شناسایی شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی سراوان با شناسایی مخفیگاه این ۹ متهم طی هماهنگی قضائی در چند عملیات هماهنگ و ضربتی همه آن‌ها را دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کردند.

او بیان داشت: با دستگیری این متهمان، ۵ نفر اعضای دیگر این باند نیز در بخش جالق شناسایی و همزمان طی چند عملیات صربتی و غافلگیرانه دیگر دستگیر شدند.

سردار قنبری در ادامه گفت:در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر کشف ۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، تعداد سه قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و چهار تیغه شمشیر و مقادیری مهمات کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه با ادله و مستندات محکم پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف که تا کنون، به ۱۰ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، یک فقره سرقت به عنف خودرو، ۲ فقره سرقت به عنف موتورسیکلت و ۴ فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی، خاطر نشان کرد امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت و بخصوص سارقان و اشرار مسلح، برخورد می‌کند.

او  در پایان از عموم شهروندان درخواست کرد، هرگونه موارد مشکوک را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چابهار

 حیدرعلی کیخا مقدم فرمانده انتظامی چابهار گفت:ماموران ایست و بازرسی " شهید یداللهی " این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور چابهار به جکیگور به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع "گازوئیل" کشف کردند.

کیخا مقدم بیان کرد: خودرو تریلی توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 قاتل مسلح به هلاکت رسید 

قاتل مسلح و تحت تعقیب که مرتکب ۳ فقره قتل در شهرستان فنوج شده بود، در درگیری مسلحانه با مأموران پلیس آگاهی شهرستان دلگان به هلاکت رسید.

سرهنگ  غلامرضا نورا فرمانده انتظامی شهرستان دلگان گفت: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی در پی دریافت نیابت قضائی از سوی دادستانی شهرستان فنوج مبنی بر مخفی شدن قاتل متواری در حوزه استحفاظی شهرستان دلگان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: مأموران دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با یک سری اقدامات تخصصی مخفیگاه قاتل را در روستای "گیابند" بخش "جلگه" این شهرستان شناسایی و تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه قاتل، صبح امروز تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی شهرستان دلگان ضمن محاصره مخفیگاه متهم با رعایت تمامی جوانب احتیاط وارد عمل شدند.

سرهنگ نورا بیان داشت: قاتل مسلح که خود را در حلقه محاصره پلیس گرفتار دیده بود برای فرار از مخفیگاهش بدون توجه به اخطار پلیس با سلاح کلاش اقدام به تیر اندازی به سمت عوامل انتظامی کرد.

او  عنوان کرد: در این درگیری که دقایقی به طول انجامید قاتل مسلح به هلاکت رسید و از مخفیگاه او یک قبضه سلاح کلاش، ۶ تیغه خشاب حاوی ۵۲ فشنگ جنگی کشف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: این قاتل ۳۲ ساله در بیستم خرداد ماه سال جاری بر سر اختلافات خانوادگی با شلیک سلاح کلاش، خواهر ناتنی (۱۷ ساله)، نامادری (۴۵ ساله) و مادر بزرگ خواهر نانتی (۶۲ ساله) خود را در شهرستان فنوج به قتل رسانده و در این مدت در شهر‌های مختلف استان متواری شده بود که با ردگیری مأموران پلیس آگاهی شهرستان فنوج مشخص شد قاتل در شهرستان دلگان مخفی شده است.

کشف کالای قاچاق در نیکشهر

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" از کشف ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ حمید نوری گفت: مأموران یگان تکاوری این فرماندهی هنگام گشت زنی در محور "نیکشهر – ایرانشهر" به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق شامل ۷۴۰ کیلو برنج، ۱۷۲ قطعه ظروف چینی، ۳۶ کارتن سرویس چینی ۱۸ و ۳۰ تیکه، ۱۲ عدد کاپشن بچه گانه و تعداد ۲۵ طاقه پارچه قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ نوری با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: خودرو اتوبوس توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

سارق منزل در دام پلیس گرفتار شد

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق منزل و کشف ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان هیرمند شهر زابل، موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ تیم رسیدگی کننده به پرونده با جمع آوری مدارک ومستندات موجود در صحنه سرقت و انجام یکسری تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی و دستگیر او را دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: ماموران این فرماندهی پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضائی او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و دربازرسی از مخفیگاهش در خیابان فردوسی ۲ تخته فرش، یک عدد سماور برقی، یک دستگاه جارو برقی، یک عدد کپسول گاز به همراه ابزار آلات سرقت کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری قاتل فراری پس از ۸ سال فرار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "دلگان" قاتل جوان دلگانی پس از ۸ سال فرار به دام افتاد.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان،گفت: بیست و ششم آذر ماه سال ۹۰ و در پی قتل مسلحانه جوانی ۲۷ ساله در بخش "گنبد علوی" شهرستان دلگان، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان دلگان با یک سری تحقیقات گسترده میدانی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی در کمتر از یک روز قاتل را شناسایی کردند.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: در تحقیقات مأموران مشخص شد متهم به دلیل اختلافات مالی با مقتول، او را با شلیک گلوله سلاح کلاش به قتل رسانده و پس از ارتکاب به جنایت به یکی از کشور‌های همسایه گریخته است.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش، مأموران دایره مبارزه با جرائم پلیس آگاهی به اطلاعاتی در خصوص بازگشت قاتل به زادگاهش شهر دلگان بدست آمد.

ملاشاهی بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات میدانی، مخفیگاه قاتل با هویتی جعلی در یکی از روستای‌های حاشیه دلگان مخفی شده بود را شناسایی و روز گذشته با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی او را پس از ۸ سال فرار دستگیر کردند.

او  با اشاره به کشف یک قبضه اسلحه شکاری دو لول فاقد مجوز به همراه ۱۷ فشنگ ۱۲ میلی متری از مخفیگاه متهم خاطر نشان کرد: متهم به قتل پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۵۳ هزار لیتر سوخت قاچاق

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۵۳ هزار لیتر سوخت قاچاق طی یک هفته گذشته خبر داد.

سردار احمد طاهری، گفت: ماموران انتظامی استان در راستای مبارزه باقاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی طرح کنترل محور‌های مواصلاتی را طی یک هفته گذشته با محوریت کنترل خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تشدید کردند.

او  افزود: در این راستا پلیس آگاهی و دیگر رده‌های عملیاتی ضمن انهدام ۲ باند حرفه‌ای قاچاق، در بازرسی از ۸ دستگاه تریلی سوخت کش، ۱۵ عدد باک اضافی و ۸ دپوی سوخت در شهر‌های "سراوان"، ایرانشهر، نیمروز، سرباز و "زاهدان" ۲۵۳ هزار و ۱۷۰ لیتر سوخت قاچاق شامل ۱۷۹ هزار و ۶۱۰ گازوئیل، ۳۲ هزار و ۳۲۰ لیتر نفت کوره، ۷ هزار و ۸۰ لیتر بنزین، ۲۴ هزار لیتر قیر و ۱۰ هزار و ۱۶۰ لیتر نفت سفید قاچاق کشف کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف ۳۳ دستگاه خودرو خاطر نشان کرد: در این رابطه یکی از وظایف ذاتی پلیس، مبارزه با پدیده شوم قاچاق می‌باشد و با توجه به تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی استان با تلاش شبانه روزی تمامی یگان‌های تابعه خود و با قدرت تمام با هرگونه قاچاق، مقابله و مبارزه خواهد کرد.

دستگیری جیب بر حرفه‌ای با ۶ فقره سرقت

با تلاش ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان زابل جیب بر حرفه‌ای دستگیر و ۶ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: در پی گزارش چند فقره جیب بری در اماکن عمومی سطح شهر زابل موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت

او  افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها و یک سری تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با کنترل نامحسوس متهم سرانجام او را هنگام سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان در یکی از ادارات خدمات رسان شهر زابل در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد:متهم ۲۱ ساله پس از انتقال به کلانتری در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۶ فقره سرقت تلفن همراه و کیف پول شهروندان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به دادسرا، از مردم خواست در مکان‌های شلوغ مراقب اموال خود باشند و به محض مشاهده افراد مشکوک موضوع را در سریع‌ترین زمان از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شترقاچاق به مقصد نرسید 

با هوشیاری ماموران کلانتری ۱۵ زاهدان کامیون حامل یک میلیارد ریال شتر قاچاق قبل از رسیدن به مقصد شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان  گفت:  مأموران کلانتری ۱۵ زاهدان هنگام گشت زنی در محدوده بلوار "شاهوزهی" به یک دستگاه کامیون حامل بار شتر مشکوک شدند.

او بیان داشت: مأموران گشت کلانتری کریم آباد پس از متوقف کردن این خودرو که از سراوان به مقصد زاهدان بارگیری شده بوده در بازرسی از آن ۱۲ نفر شتر قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل دامپزشکی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ اکبری خاطر نشان کرد: خودرو کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به شعبه چهارم سازمان تعزیرات حکومتی زاهدان معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار