به منظور کنترل و پایش مناطق شکار ممنوع هفت مخفیگاه شکارچیان در شهرستان دامغان تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی آذرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: طرح کنترل و پایش مناطق شکار ممنوع دامغان با حضور سه گروه از محیط بانان در منطقه شکار ممنوع طالو شیربند، سفیدکوه آرسک و حوالی چشمه سار‌ها که محل استقرار وحوش است انجام می‌شود.

او افزود: در اجرای این طرح، کلیه مناطق شکار ممنوع به مرور از استتار و کمین شکارچیان برای شکار وحوش پاکسازی می‌شود.

آذرپور اظهار داشت: این طرح از ابتدای مهرماه در شهرستان دامغان آغاز و تا پاکسازی کامل این مناطق ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان اضافه کرد: در مرحله اول این طرح در منطقه شکار ممنوع طالو شیربند، تعداد چهار خانه کول که محل استقرار شکارچیان غیرمجاز بوده شناسایی و تخریب شد.

او تصریح کرد: با اجرای این طرح در شهرستان دامغان، شکارچیان به شدت کاهش یافتند و زندگی عادی حیوانات و وحوش با آرامش بیشتری نسبت به گذشته ادامه دارد.

آذرپور بیان کرد: خانه کول‌ها مکان‌هایی نزدیک منابع آبی و رودخانه‌ها هستند که شکارچیان به وسیله سنگ و کلوخ ساخته و به شکار حیوانات می‌پردازند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دامغان به افزایش ۱۵ درصدی جمعیت وحوش در مناطق زیست محیطی شهرستان دامغان نسبت به سال گذشته اشاره و ابراز کرد: حفاظت و پایش مستمر، ایجاد منابع آبی، آبشخور و پوشش گیاهی مناسب، از مهم‌ترین عوامل این افزایش جمعیت وحوش است.

وسعت مناطق شکار ممنوع سفید کوه آرسک و طالو شیربند دامغان ۱۴۶ هزار هکتار است که انواع چهارپایان و انواع پرندگان وحشی در آن زیست می‌کنند.

انتهای پیام/ م

افزایش ۱۵ درصدی جمعیت وحوش در مناطق زیست محیطی شهرستان دامغان

برچسب ها: محیط زیست ، حیاط وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.