تحویل ۲۰۰ دستگاه کانکس به زلزله زدگان میانه و سراب

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از تحویل ۲۰۰ دستگاه کانکس به زلزله زدگان شهرستان میانه و سراب خبر داد.

تحویل ۲۰۰ دستگاه کانکس به زلزله زدگان میانه و سرابهنربر مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: ۱۰۰۰ خانوار در مناطق زلزله زده منتظر دریافت وام بلاعوض ده میلیون تومانی هستند که به ۵۰۸ خانوار ۳ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده و ۷ میلیون تومان نیز به آن‌ها پرداخت خواهد شد و ۴۹۲ خانوار نیز منتظر دریافت این وام هستند.

او افزود: ۸۰ کانکس نیز امروز در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد و دهیاران در حال تحویل وسایل گرمایشی به خانواده‌هایی که در چادر اقامت دارند هستند.

هنربر گفت: در خانواده‌هایی که در چادر‌ها اقامت دارند تمهیدات لازم و امکاناتی از قبیل هیتر، نایلون، پتو، و ... داده شده است.

او گفت: برخی از این خانواده‌ها نیز در خانه اقوام خود سکنی گزیده اند.

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای اسکان استیجاری زلزله زدگان شهرستان سراب

فرماندار شهرستان سراب گفت:وام ۱۰ میلیون تومانی برای اسکان ۴۰۰ نفر از زلزله زدگان منطقه شهرستان سراب پرداخت شده است.

ثقفی گفت: وام ۱۰ میلیون تومانی برای ۶۰۰ نفر از زلزله زدگان مناطق زلزله زده شهرستان سراب در نظر گرفته شده بود که تاکنون برای ۴۰۰ نفر این وام پرداخت شده و برای ۲۰۰ نفر باقی مانده نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

او افزود: از زمان وقوع زلزله تا کنون برای اسکان موقت زلزله زدگان کانکس، چادر، وسایل گرمایشی از قبیل پتو، پکیج، موادغذایی و سایر امکانات گرمایشی تحویل داده شده است.

ثقفی گفت: هم چنین برای زلزله زدگان در نظر گرفتیم ساخت واحد‌های ۱۲ متری پیش ساخته نیز تحویل دهیم.

او افزود: برای اسکان ۱۱۰ نفر از زلزله زدگان شهرستان سراب تاکنون ۵۰ کانکس در نظر گرفته شده و برای ۵۰ نفر دیگر نیز خانه‌های پیش ساخته در نظر گرفته شده است تحویل داده خواهد شد.

او گفت: از بین این ۵۰ نفر به ۴۰ نفر خانه‌های پیش ساخته تحویل داده شده و ۱۰ نفر باقی مانده نیز در منازل وابستگان مستقر شده اند.

ثقفی افزود: دیروز کلنک ساخت ۵ واحد خانه‌های دایمی برای زلزله زدگان به زمین زده شد و قرار است بعد از ۶ ماه این منازل تحویل زلزله زدگان داده شود. 

انتهای پیام/س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.