استاندار خراسان رضوی گفت: از گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین خراسان رضوی و استان‌های افغانستان استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،   علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار مشاور رئیس جمهور افغانستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی خوب ایران و افغانستان علاقمندیم ارتباطات خراسان رضوی و کشور افغانستان گسترش یابد، چون گسترش روابط منافع مشترکی را در پی خواهد داشت.

او تصریح گرد: همانطور که در دیدار‌های قبلی با مقامات افغانستانی گفته شد، برای همکاری در زمینه‌های پتروشیمی و احداث شهرک صنعتی- تجاری مشترک در مرز دوغارون به صورت عملیاتی آمادگی لازم را داریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مجموعه مدیریت استان، آمادگی تامین سوخت افغانستان از مسیر لوله وجود دارد، گفت: در صورت تامین شرایط قانونی لازم در افغانستان از طرف ما آمادگی آغاز عملیات اجرایی پروژه وجود دارد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی مشهد رتبه اول کشور را در اختیار دارد، افزود: آمادگی داریم در مرز دوغارون یا تایباد زمین در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم تا یک بیمارستان مشترک برای استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت ساخته شود.

سیروس علاف مشاور رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار گفت: فاصله ایجاد شده بین دو کشور ایران و افغانستان را به راحتی می‌توان کنار زد و از آن به نفع اقتصاد دو کشور استفاده کرد، البته مشکلاتی سر راه وجود دارد که قابل رفع است.

او با اشاره به لزوم گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و افغانستان، تصریح کرد: ضرورت دارد تجار دو کشور از فرصت‌های موجود بهره‌برداری‌های لازم را انجام دهند، از این طریق منافع دو دولت مذکور هم تامین می‌شود.

مشاور رئیس جمهور افغانستان گفت: ایران به دلیل اشتراکات زیاد با افغانستان می‌تواند در استفاده از فرصت‌های موجود در این کشور نقش پر رنگ‌تری داشته باشد و ما برای گسترش ارتباطات آمادگی داریم.

در این دیدار مقرر شد ظرف چهار هفته آینده هیات افغانستانی طرح و نظر پیشنهادی خود در خصوص طرح انتقال سوخت از طریق لوله به خاک افغانستان را به معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی ارائه کند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

گسترش روابط تجاری بین خراسان رضوی و استان های افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.