یک زن کارآفرین که برای بسیاری از زنان سرپرست خانوار زنجانی ایجاد اشتغال کرده، اکنون دامنه تولیدات خودش را از شمالغرب کشور به جنوب این سرزمین گسترش داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ۱۹ سال پیش بود که از زیر زمین خانه اش شروع کرد.

صحبت از خانم عالیه بهرامی تولید کننده انواع پارچه های صنعتی و کارآفرین زنجانی است که به قول خودش ریسک پذیراست و اهل تلاش و تمام موفقیت خود را مرهون همین ریسک پذیر بودن خود می داند.

از زیر زمین تا کارخانه

بهرامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به این که کارش را از سال ۱۳۷۹ در زمینه تولید پوشاک صنعتی، کار و ایمنی آغاز کرده گفت: درمدت نه چندان طولانی به شرکت تولیدی ۶ هزار متری با دو کارگاه مجزا در شهرک صنعتی شماره ۱ زنجان رسید.

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

او افزود: با پشتکار و حمایت های خانواده کارگاه تولیدی را تبدیل به کارخانه و شرکت تولیدی کرده‌ایم تا هم تعداد کثیری از افراد بومی را صاحب شغل کنیم و هم کارخانه هایی که نیاز به محصول تولیدی ما دارند از محصولات داخلی بهره مند شوند.

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

انواع جامبوبک، پارچه فیلترهای صنعتی،بک فیلتر و کیسه های صنعتی ثمره تلاش و همت کارگران کارخانه ای است که این بانوی کارآفرین هدایتگر آن است.

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

بهرامی گفت: کارخانه های روی، شمش، روغن، پتروشیمی و ... به منظور تصفیه مواد تولیدی شان مشتری محصولات تولیدی این شرکت می باشند همان محصولاتی که صفر تا صد در این کارخانه تولید می شود.

اشتغال زنان سرپرست خانوار در اولویت بانوی کارآفرین زنجانی

به گفته ی مدیر عامل کارخانه بیش از ۸۰ درصد کارکنان این کارخانه زنان سرپرست خانوار هستند.

آنان در مسیر توسعه پدال می زنند تا چرخ های صنعت کشور به خوبی بچرخد.

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

این کارآفرین در ادامه از وضعیت افرادی که در کارخانه اش شاغل شده اند می گوید: در طول مدتی که کارم را آغاز کرده ام تمام تلاشم و دغدغه ام بر این بود که دستگیر بانوانی باشم که از لحاظ معیشتی وضعیت مطلوبی ندارند .

او ادامه اداد: به همین منظور تصمیم گرفتم تا اولویت جذب در این کارخانه با افرادی باشد که هم زن هستند و هم سرپرست خانوار که خوشبختانه توانسته ام تعدادی از بانوانی که  این شرایط را دارند، جذب کار کنم.

یکی از کارگران کارخانه که مشغول دوخت پارچه فیلتر بود در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: ۱۷ سال پیش برای تامین معیشت خانواده ام به اینجا آمدم .

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

او افزود: رابطه ی خانم بهرامی با کارگرانی که در اینجا مشغول هستند بیشتر رابطه ای کاملا دوستانه و صمیمانه است تا شبیه کارفرما و کارگر وهمین موجب بهبود و توسعه کار ما شده است.

نسخه زیردست کارآفرین قصه ما کیفیت است و بس

رعایت کیفیت تولیدات دراین مجموعه صنعتی نسخه زیر دست کار آفرین قصه ماست.

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

آنجا که خانم بهرامی تمام عزمش را جزم کرده تا در رقابت با رقیبان داخلی و خارجی خود با کیفیت محصولات تولیدی اش شناخته شود.

تاکنون هم توانسته با همین کیفیت بخشی به محصولات تولیدی خود مشتریان زیادی را در بازار جذب کند.

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

بهرامی کیفیت محصولات و تولید در راستای رعایت موارد مطابق با مسائل زیست محیطی را از اولویت‌های اساسی در این راستا برشمرد وگفت: جنس محصولاتی که در این مجموعه تولید می‌شود بسیار مطلوب است و طرفدارانی در بازار پیدا کرده است که رقیب شرکت های مهم دیگر در کشور  است.

رونق تولید از زنجان تا ماهشهر

ماجرای موفقیت این بانوی تلاشگر به اینجا ختم نمی شود، بلکه این بار کیلومترها آن طرف تر درست در جنوب این سرزمین یعنی در ماهشهر فاز دوم کارخانه اش را راه اندازی کرده است.

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

وقتی از او پرسیدم چرا ماهشهر را انتخاب کردید، گفت: پس از مدت ها بررسی  و بازاریابی که انجام شد به این نتیجه رسیدم که ماهشهر برای گسترش کار و بازار کارم بهترین مکان است.

رونق تولید از شمالغرب تا جنوب ایران

 

رفیق همیشه همراه

همسر این زن موفق ایرانی که خود یک معلم بازنشته است در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به این که ابتدا مخالف ورود همسرم به بازار کار بودم گفت: وقتی پشتکار همسرم را دیدم که چگونه از یک زیر زمین کوچک خانه به اینجا رسیده و روز به روز در این حوزه پیشرفت می کند من هم تصمیم گرفتم تا در کنارش همقدم شوم.

او افزود:  حال که بازنشسته شده ام اوقات بیشتری را صرف کمک به ایشان می کنم و با تمام افتخار با او هستم.

صادرات مناسب ترین گزینه برای جلوگیری از خروج ارز

حال خانم بهرامی عزمش را جزم کرده تا ارز مملکت برای واردات هر کالایی از کشور خارج نشود و راه حل این مسئله را نیز در صادرات محصولات تولیدی خود یافته است.

او در خصوص بازار کارش نیز گفت: در کل کشور پارچه فیلترهای تولیدی کارخانه اش مشتری دارد و امسال نیز خوشبختانه کشور بنگلادش و ترکیه خواهان محصولاتمان شده اند که با آنان نیز قرارداد بسته ایم.

ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در زنجان و ماهشهر حاصل اصرار و ریسک پذیری این بانوی زنجانی برای سهیم شدن در رونق تولید و اقتصاد کشور است.

و حالا به فکر طرح توسعه است، طرحی که اگر به مرحله ی اجرایی برسد علاوه بر این که ۳۰۰ نفر به تعداد شاغلین کارخانه اش افزوده می شود ، تولیداتش نیز به ۴ برابر می رسد.

انتهای پیام /ک
گزارش از کبری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.