روشن گفت: ضعف مدیریتی و بی برنامگی در فدراسیون بوکس کشورمان مشهود است.

شهیار روشن پیشکسوت بوکس کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بوکس ایران بیان کرد: فدراسیون بوکس یکی از بی برنامه‌ترین فدراسیون‌های کشور است و ضعیف‌ترین نتایج را در میادین بین المللی کسب کرده است. این بی برنامگی باعث شده است که تعدادی از بازینکنان ما جذب تیم‌های خارجی شوند.

او گفت: در طول چند سال اخیر به عنوان مربی استان بوکسور‌های مختلفی را تربیت و راهی تیم ملی کردم. متاسفانه ورزشکار پس از حضور در تیم ملی به علت نبود برنامه مناسب انگیزه خود را از دست می‌دهد. علی یوسفی  عضو تیم ملی در رده سنی جوانان است. متاسفانه برای او به طور ناگهانی انتخابی تیم ملی برگزار کردند که باعث شد نفر دوم تیم ملی شود. فدراسیون به علت کمبود بودجه نفرات دو را در اردو نپذیرفت.  

او در ادامه عنوان کرد: نفر اول وزن ۹۱ کیلوگرم در لحظه آخر به دلیل مدیریت ضعیف، تیم را در لحظه آخر ترک کرد. طبق قانون انتخابی تیم ملی شخصی که جایگزین نفر اول شد. متاسفانه به جای  علی یوسفی که نفر دوم تیم ملی بود شخص دیگری انتخاب شد. گویا پدر او به فدراسیون وعده‌هایی همچون پرداخت پول به فدراسیون داده بود. فدراسیون به راحتی علی یوسفی را کنار گذاشت و ۴ سال ورزش حرفه‌ای را نادیده گرفت.  

///// بی برنامگی در فدراسیون بوکس مشهود است/

برخی مربیان از طریق روابط هدایت تیم ملی را بر عهده می گیرند

روشن اظهار کرد: فدراسیون مربیان تیم ملی را بر اساس علم و رزومه ورزشی انتخاب نمی‌کند بلکه تعدادی از آن‌ها از طریق روابط به تیم ملی رسیدند. اردو‌هایی که برای تیم ملی برگزار می‌شود هدف‌دار نیست و امکانات مناسبی برای ورزشکاران در نظر گرفته نمی‌شود. وقتی از بوکسور‌ها درباره شرایط اردویی می‌پرسید می‌گویند اردو‌های تیم ملی حکم زندان را برای آن‌ها دارد.

او عنوان کرد: در کمیته‌های مختلف فدراسیون شاهد استعفا‌های متعددی بودیم و گویا همه از شرایط بد بوکس در حال فرار هستند. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان نظارت خود را روی فدراسیون نسبت به قبل بیشتر کند تا فدراسیون عملکرد خود را به طور شفاف بیان کند.  

او در پایان بیان کرد: تمام مصاحبه‌های رئیس فدراسیون مثبت است. رئیس فدراسیون پس از کسب نتایج ضعیف می‌گوید در طول ۲ سال نمی‌توان نتایج خوبی کسب کند. ما توقع نداریم که فدراسیون در طول این ۲ سال کار‌های بزرگی انجام بدهد. رئیس فدراسیون حتی به وعده‌های خود هم عمل نمی‌کند. او تلاش می‌کند تا تمام مشکلات را به گردن دیگر اعضای فدراسیون بیاندازد.


بیشتر بخوانید: ملی پوش بوکس زیر تیغ جراحی می‌رود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار