معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید و عرضه ۹۸ هزار تن گوشت مرغ از ابتدای امسال تاکنون باعث ثبات بازار و نرخ این ماده پروتئینی در سطح خراسان رضوی شده است.

تولید و عرضه مناسب مرغ باعث ثبات بازار در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعادت علی‌نیا معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی  پیرامون این موضوع به افزایش ۲۵ درصدی حجم جوجه‌ریزی در واحد‌های تولید مرغ استان طی امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: به همین خاطر میزان تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی نسبت به پارسال بیشتر شده است.

او ادامه داد: ظرف هشت ماه گذشته امسال میزان جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری خراسان رضوی حدود ۵۲ میلیون قطعه بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی به نرخ مصوب ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ ریالی هر کیلوگرم گوشت مرغ از سوی ستاد کشوری تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: با این وجود بخاطر فراوانی تولید و عرضه مناسب گوشت مرغ در خراسان رضوی، هم‌اینک نرخ هر کیلوگرم آن در این استان ۱۲۴ هزار ریال و کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است.

علی نیا افزود: این استان با تولید سالانه ۱۵۳ هزار تن گوشت مرغ در زمره استان‌های برتر کشور در حوزه تولید و عرضه این ماده پروتئینی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می‌شود، اما حجم تولید آن در استان بسیار بیشتر از میزان مصرف داخلی است بنابراین حجم مازاد تولید گوشت مرغ از خراسان رضوی به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
انتهای پیام//ز.ق
 

فعالیت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.