کارگاه آموزشی شاخص‌های ایمنی بیمارستان، شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی به میزبانی مهاباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در کارگاه آموزشی شاخص‌های ایمنی بیمارستان، روسای بیمارستان شهرستان‌های مهاباد، سردشت، پیرانشهر، نقده، اشنویه با شاخص‌های ایمنی و ارتقای مراکز بیمارستانی و درمانی برای مقابله با آسیب‌ها در مواقع بحرانی آشنا شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: توجه به مسایل ایمنی در مراکز بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روسای بیمارستان‌ها باید برای مقابله با بلایا و حوادث آمادگی لازم را داشته باشند و در تمام شرایط نکات و مسایل ایمنی را رعایت کنند.

امیر بهزاد افزود: آمادگی مراکز بیمارستانی برای مقابله با این بلایا تنها مختص منابع فیزیکی نمی‌شود بلکه مسایل غیرسازه‌ای و حتی نیروی انسانی مورد نیاز نیز باید از آمادگی کامل برای مقابله با این حوادث برخوردار باشند.

او اضافه کرد: تجهیز مراکز و آموزش نیرو‌ها برای مواقع بحرانی، نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و خسارت و افزایش بهبودی عملکرد افراد در این مواقع را دارد و به همین خاطر باید این آموزش‌ها، بیشتر مورد توجه مراکز بیمارستانی قرار گیرد.

مدیر کارگاه‌های آموزشی جنوب آذربایجان‌غربی نیز گفت: این کارگاه به صورت همزمان در مناطق شمال، مرکز و جنوب استان برگزار می‌شود و مسوولان بیمارستانی در این کارگاه‌ها با روش‌های افزایش بهبود عملکرد پرسنل در مواقع بروز بلایا و حوادث طبیعی آشنا می‌شوند.

رزاق همایون‌فر افزود: علاوه بر این کارگاه، پنج کارگاه آموزشی دیگر با موضوع‌های مختلفی از راهکار‌های مقابله با حملات شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، سناریونویسی و اجرای تمرین دور میزی و برنامه‌ریزی پاسخ به حوادث و بلایا در مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

او در خصوص برگزاری دور‌های آموزش در مهاباد نیز اضافه کرد: امسال هشت دوره آموزشی در این شهرستان و با حضور ۳۰۰ نفر از کاردر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد با موضوع خطر حوادث و بلایای طبیعی و سیستم‌های اعلام و اطفای حریق برگزار شده است.

او ادامه داد: در مواقع حوادث و بحران مراکز بیمارستانی به این جهت که کار یاری‌رسانی به مصدومان را بر عهده دارند، تجهیز و مقاوم‌سازی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

برگزاری کارگاه آموزشی شاخص‌های ایمنی بیمارستان به میزبانی مهاباد

برچسب ها: وزارت بهداشت ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.