به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل آخرین شرکت بزرگ اینترنتی است که تصمیم دارد شیوه برخورد خود با آگهیهای سیاسی را تغییر دهد.
این شرکت اعلام کرده برای هدف گیری مخاطبان تبلیغات انتخابات، محدودیت سنی، جنسیتی و مکانی قائل میشود.
به عنوان مثال شرکتهای تبلیغاتی آمریکایی از این پس اجازه ندارند براساس تمایلات سیاسی یا سوابق رای دهی عمومی آگهیهای خود را منتشر کنند. استراتژی جدید گوگل هفته آینده و پیش از برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس اجرایی میشود. تاریخ اجرای استراتژی مذکور در اتحادیه اروپا، پایان ۲۰۱۹ و در بقیه کشورها ۶ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی اعلام شده است.
گوگل اعلام کرده دستورالعمل جدید در راستای همخوانی با آگهیهایی است که در تلویزیون رسمی، رادیو و تبلیغات چاپی دیده میشود.
این شرکت همچنین تصمیم دارد درباره محتوای صحیح تبلیغات، موضع محکمتری نسبت به فیس بوک بگیرد؛ بنابراین گوگل مشغول پاک سازی تمام سیاستهای تبلیغاتی خود است تا به طور واضح ویدئوهای «دیپ فیک»، ادعاهای آمار غلط یا هرگونه تبلیغات دیگری که شرکت یا اعتماد مردم به انتخابات و دموکراسی را تحت تاثیر قرار میدهد، ممنوع کند.
همچنین پیش بینی میشود این شرکت تعداد محدودی از تبلیغات را حذف کند و درباره ممنوع کردن آگهیها با ادعاهای جعلی هیچ چیزی اعلام نکرده، اما در کل سیاست شرکت خط مشی واضح تری دارد.
همچنین قوانین شفافیت تبلیغات سیاسی در آمریکا از ۳ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی اجرایی میشود و از سطح فدرال گستردهتر شده و شامل کاندیداهای ایالتی و سیاستمداران و هرگونه ذکری از احزاب سیاسی در هر مقیاسی میشود.
منبع: مهر
انتهای پیام/