امام جمعه موقت گرگان گفت: مدیران و مسئولان حکومت اسلامی باید با دغدغه‌های مردم شریک شوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به نقش ارزشمند بسیج در مدیریت کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه بسیجی بصیریت و شناخت شرایط پیرامونی است.


حجت الاسلام قربانعلی برقرار افزود: بسیجی‌ای موفق است که در انجام امور در کار‌های محوله اخلاص داشته و همه کارهایش برای رضای خدا باشد.

 

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت:  کسانی که این آشوب را ایجاد کردند به فکر بنزین نبودند بلکه تنها به‎دنبال ضربه زدن به انقلاب از طریق چنین فرصت‎هایی هستند.

 

برقرار اضافه کرد: فتنه‎گران و آشوبگران جاسوسان کشور‌های استکباری مانند آمریکا هستند، این حوادث نخستین بار رخ نداده و آخرین بار نیز نخواهد بود همانطور که قبلاً نیز منافقان اینگونه عمل کردند.

 

او  تأکید کرد: آن چیزی که باعث می‎شود فتنه‎ها خاموش شود هوشیاری مردم است، پیامبر (ص) فرمودند که راه من روشن است و خود و پیروانم باید از بینش عمیقی برخوردار باشند تا تحت تاثیر دشمنان قرار نگیرند.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه مؤمنان باید بابصیرت باشند تا فریب شیاطین و ایادی استکبار را نخورند، ابراز کرد: البته ما هم وجود مشکل را انکار نمی‎کنیم و وظیفه حکام و مسؤولان توجه به مردم است.

 

برقرار با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: آن چیزی را که برای خود و خانواده خود می‎پسندید برای دیگران هم بپسندید، اما آیا مسؤولان ما به فکر هستند که با مردم همراه باشند؟ آیا همانطور که مردم گرانی‎ها را تحمل می‎کنند مسؤولان نیز با این مشکلات مواجه هستند.

 

برقرار با اشاره به برخی از ویژگی‌های حکومت حضرت علی (ع) بیان کرد: مدیران و مسئولان حکومت اسلامی باید با دغدغه‌های مردم شریک شوند و همسطح با پایین‌ترین مردم جامعه زندگی کنند.

 

او افزود: در حکومت اسلامی حتی اگر مدیری توان زندگی مرفه را دارد نباید اینچنین زندگی کند، زیرا وقتی مسئولیتی در حکومت اسلامی برعهده می‌گیرد باید همانند بزرگان دین در راستای اجرای عدالت، زندگی معمولی برای خود و خانواده فراهم و از تجملات پرهیز کند.

 

برقرار تأکید کرد: صرف این که عنوان استاندار و یا مدیر با خود یدک بکشید ملاک نیست بلکه باید در راستای وظایف شرعی و اخلاقی مشکلات و دغدغه‌های مردم را هم درک و حس کرد.

 

او همچنین به شیوه‌های مدیریت اجرایی شهید رجایی در زمان مسئولیتش اشاره کرد و گفت: باید منش و رفتار وی ملاک و الگوی مدیران ما باشد؛ آن شهید بزرگوار در همه امور، خود را همسطح طبقه پایین جامعه قرار می‌داد.


انتهای پیام / فا

 

خطبه‌های نماز جمعه گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.