پس از آنکه دولت موقت بولیوی روز جمعه با تنظیم شکایتی اوو مورالس را به ایجاد «فتنه و تروریسم» متهم کرد، مخالفان دولت موقت آدمک ترامپ را آتش زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی آ اف پ گزارش داد مخالفان دولت موقت بولیوی در تظاهرات خود آدمک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را آتش زدند.

بر اساس این گزارش، دولت موقت بولیوی روز جمعه با تنظیم شکایتی اوو مورالس، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور را به ایجاد «فتنه و تروریسم» متهم کرد. این مسئله پس از آن مطرح شد که رئیس‌جمهور سابق بولیوی از حامیان خود خواست همچنان به اعتراضات خود در این کشور بحران زده ادامه دهند. معترضان در بولیوی خواستار استعفای دولت موقت این کشور هستند.

«آرتور موریل» وزیر کشور بولیوی این پرونده را به دادستانان فدرال در لاپاز ارجاع داد، شهری که چند هفته است خیابان‌های آن مسدود شده و ساکنان آن با کمبود مواد غذایی و سوخت مواجه شده‌اند.

دولت موقت بولیوی در بیانیه‌ای جداگانه در عصر روز جمعه اعلام کرد روز شنبه به امید دستیابی به یک توافق به منظور «آرام کردن کشور» و پایان دادن به بدترین بحران سیاست در بولیوی طی ۱۶ سال، با گروه‌های معترض گفت‌وگو خواهد کرد.

موریلو پس از اقدام قضایی علیه مورالس در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ما در تلاش برای اعمال شدیدترین مجازات به سبب فتنه و تروریسم هستیم. موریلو همچنین «خوآن رامون کینتانا» وزیر ارشد سابق مورالس را -که محل اختفایش مشخص نیست- به ارتکاب همین جرایم متهم کرد. اگر مورالس -که پس از استعفا در روز دهم ماه نوامبر به مکزیک رفت- مجرم شناخته شود، با مجازاتی معادل ۳۰ سال حبس مواجه خواهد شد.

اقدام قضایی علیه نخستین رئیس جمهور بومی بولیوی در حالی انجام شده است که کنگره این کشور در حال گفت‌وگو درباره برگزاری انتخابات جدید است زیرا برگزاری انتخابات برای آرام کردن چند هفته ناآرامی در این کشور در پی برگزاری انتخابات بحث برانگیز در روز بیستم ماه اکتبر، امری حیاتی محسوب می‌شود.

مورالس -که برای چهارمین دوره در تلاش برای رئیس جمهور شدن بود- اعلام کرد در انتخابات پیروز شده است, اما گروه‌های مخالف اعلام کردند در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

از زمان برگزاری انتخابات در بولیوی تاکنون دستکم ۳۲ نفر کشته شده‌اند. ۱۷ تن از این افراد در درگیری با نیرو‌های امنیتی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار