فرمانده سپاه عاشورای‌ آذربایجان‌شرقی گفت: در اجرای این طرح تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع‌آوری شده ‌که به هر خانه مبلغ ۱۵ میلیون ریال می‌رسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: مردم آذربایجان‌شرقی در اجرای طرح جهاد همبستگی ملی هم پیشگام بوده و تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده که به ازای هر خانه مبلغ ۱۵ میلیون ریال می‌رسد.

سردار عابدین خرم گفت: نخبگان بسیج در راستای تحقق گام دوم انقلاب علاوه بر گفتمان‌سازی، محتوا‌سازی و مجزا‌سازی تکالیف سازمان‌ها و نهاد‌ها را پیگیری می‌کند.

او افزود:گام دوم انقلاب چراغ راه بوده و ساختارمند کردن مردم‌سالاری دینی و شایستگی مردم در حاکمیت از برنامه‌های توسعه گام دوم است که نخبگان با تحقیق و پژوهش در این راستا حرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی در ادامه به روند اجرای طرح همبستگی ملی نیز اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان‌شرقی در اجرای این طرح هم پیشگام بوده و تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده که به ازای هر خانه مبلغ ۱۵ میلیون ریال می‌رسد.

او گفت: خدمت به مردم از افتخار و تاج کرامت بسیج بوده و بسیج تاکنون در هر عرصه‌ای که ورود یافته توانسته نقش بی بدیل خود را نشان دهد و این نقش از مولفه‌های و ویژگی‌های مهم بسیج است.

سردار خرم، معنویت و مکتبی بودن، انقلابی و جهادی بودن، جامع و فراگیر بودن، جوان گرایی و پویایی، انسجام و هوشمندی، ولایت مداری و خدمت‌رسانی و فراملی بودن را از شاخصه‌های بارز بسیج در عرصه‌های مختلف برشمرد.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: مهم‌ترین شاخصه‌ی بسیج که اکنون به الگو در جهان تبدیل شده است، مولفه فراملی و فرامرزی بسیج است که امروز هسته‌های جهانی با الگوگیری از آن پرجم دار مقاومت در منطقه و دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است.

سردار خرم ورود بسیج برای مقابله با تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت دشمن را از اولویت‌های بسیج نام برد و گفت: نیرو‌های مسلح با پیوستن به این نیروی جوان و مردمی به خوبی توانسته ماموریت‌های خود را به انجام رساند.

او خدمتگزاری به مردم، مر‌دم‌یاری و مردم‌داری را در قالب گروه‌های جهادی از دیگر اولویت‌های بسیج خواند و افزود: حضور بسیج در مناطق محروم و کم برخوردار و دور از دسترس تاکنون بسیاری از مشکلات آن مناطق را مرتفع کرده است.

سردار خرم گفت: در سه چهار سال اخیر خدمات رسانی بسیج گسترش یافته است که تاکنون دو هزار و ۹۶۹ طرح افتتاح و در اختیار مردم گذاشته است که از آن جمله می‌توان به ساخت یکهزار و ۶۳۸ خانه محروم با همکاری کمیته امداد اشاره کرد.

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی، ساخت ۱۲۷ خانه بهداشت، آبرسانی ۱۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار، ساخت ۳۵ سالن و زمین ورزشی، ۳۳۸ طرح کتابخانه، راه روستائی، شبکه برق و خانه عالم، ۲۶۶ طرح عمرانی بزرگ همچون بزرگرراه‌ها و ... از دیگر اقدامات بسیج در عرصه محرومیت زدایی برشمرد.

سردار خرم افزود: این طرح‌ها عمدتا با حضور گروه‌های جهادی که اغلب از دانشجویان دانشگاه‌ها و جوانان بسیجی است اجرا می‌شود که در آذربایجان شرقی یکهزار و ۷۲۸ گروه جهادی فعالیت می‌کنند.

او در ادامه به فعالیت بسیجیان و جهادگران در مناطق زلزله زده میانه و سراب نیز پرداخت و گفت: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله بسیج در کمک به نجات مصدومان و بیرون آوردن جان باختن کار خود را آغاز کرد.

سردار خرم گفت: پس از نجات مصدومان، بسیج کار آوار برداری و مسیرگشایی معابر را با ۲۰ دستگاه ماشین آلات پرداخت.

او همراهی بسیج و کمک به توزیع امکانات زیست خواب و تغذیه را از دیگر کمک رسانی بسیج عنوان وگفت: جهادگران روزانه پنج هزار پرس غذای گرم آماده و در میان زلزله زدگان توزیع می‌کند.

سردار خرم جلب کمک‌های مردمی و تبدیل آن به کانکس را از دیگر کمک رسانی به مردم زلزله زده برشمرد.

فرمانده سپاه عاشورا ایجاد قرارگاه شهید باکری در مناطق زلزله‌زده میانه و قرارگاه شهید برونسی را در مناطق زلزله‌زده سراب از دیگر اقدامات بسیج و سپاه برای کمک رسانی و خدمات‌رسانی به مردم زلزله زده این دو شهرستان عنوان کرد.

سردار خرم با بیان اینکه بسیج از آغاز تاسیس تاکنون در برهه‌های مختلف حضور داشته است نقش این نهاد مردمی را در دوران جنگ، سازندگی و پس از آن بی بدیل و تاثیرگذار و کارآمد دانست و گفت: اکنون نیز آماده نقش آفرینی در عرصه‌های علمی و اقتصادی با تکیه بر مدیریت جهادی و انقلابی است.

انتهای پیام/ج

سهم هر خانه زلزله زده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.