فرمانده انتظامی استان از دستگیری قاچاقچی اشیاء عتیقه و کشف ۴۰۰ سکه، یک جلد کتاب خطی و یک شمشیر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال مربوط به عصر تیموریان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه در شهرستان ایجرود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان ایجرود قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، یک قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
 
کشف اشیاء عتیقه دوران تیموریان در زنجان
 

سردار جهانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴۰۰ سکه، یک جلد کتاب خطی و یک قبضه شمشیر با قدمت عصر تیموریان را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بنا به اعلام کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، قدمت اشیاء مربوط به دوران عصر تیموریان است، گفت: کارشناسان همچنین ارزش اقلام مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
 
کشف اشیاء عتیقه دوران تیموریان در زنجان
 
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد، گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گرانبهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.
 
انتهای پیام/ن
 
 

کشف اشیاء عتیقه  در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.