مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: تقویم رویداد‌های فرهنگی استان به منظور برگزاری ۵۰ جشنواره، نمایشگاه در سطح ملی و منطقه‌ای برای سال ۹۹ تهیه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: این رویداد‌ها به منظور معرفی قابلیت‌ها و فرصت‌های گردشگری استان در سطح ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

یزدان پناه افزود: برگزاری نوروزگاه ها، نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره‌های عسل، سمنو، چای و دمنوش‌های سنتی، جشن شب یلدا، جشنواره عروسک‌های بومی، مراسم آئینی نخل گردانی جاجرم از جمله این رویداد‌ها است.

او با اشاره به جشنواره موسیقی اقوام که ۲۹ مردادماه امسال برای نخستین بار در محل منطقه نمونه گردشگری بش قارداش بجنورد برگزار شد، گفت: این جشنواره علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناسایی و معرفی فرهنگ و سنت‌های اقوام ایران زمین بود که با استقبالی بی نظیر از سوی مسافران مواجه شد.

یزدان پناه از تداوم برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: به دنبال معرفی قابلیت‌های خراسان شمالی و معرفی آن به گردشگران استان، کشور و خارجی هستیم که این مهم را با برگزاری جشنواره‌های متعدد پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی عنوان کرد: تا پایان امسال نیز در مجموع حدود ۱۰۰ رویداد فرهنگی در سطوح مختلف محلی، استانی، ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

برگزاری قریب به ۵۰ رویداد فرهنگی ملی و منطقه‌ای در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.