بعد از افزایش قیمت بنزین، بحث گازسوز کردن خودرو‌ها و تامین قطعات یدکی آنها، مهمترین موضوعِ مطرح شده است.

چالش های استفاده از CNG/اما و اگرهای گازسوز کردن خودرهای تک سوز/ آلایندگی گاز همانند بنزین است؟به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از افزایش قیمت بنزین، بحث گازسوز کردن خودروها و پس از آن موضوع تامین قطعات یدکی این محصول مطرح شد. فراهم کردن زیرساخت برای گازسوز کردن خودروهای تولیدی مشکلی است که شاید به همین راحتی ها برطرف نشود.

یکی از مشکلات اصلی خودروهای دوگانه، کمبود ایستگاه های سوخت‌گیری CNG است که برای این امر افراد باید مدت مسافت زیادی را طی و پس از آن در صف های طولانی بمانند.

مشکلات فنی از دیگر چالش های این خودروها به شمار می رود، چرا که این دسته از محصولات در موقعیت هایی خاص مانند سربالایی دچار مشکلاتی از جمله خاموشی می شوند. در کنار این مشکل، قطعات این خودروها به دلیل استفاده از گاز، دچار استهلاک زودرس می‌شوند.

در سال های گذشته که بنزین سهمیه بندی شد، افراد به سمت این خودروها رو آوردند اما پس از بروز مشکلات گفته شده، افراد ترجیح دادند که بنزین را با همان قیمت بالا خریداری کرده اما از گاز استفاده نکنند. اکنون که مجدد شاهد افزایش قیمت بنزین هستیم، بحث گازسوز کردن خودروها مطرح است، اما  آیا کیفیت خودروهای گازسوز نسبت به گذشته بهتر می شود یا با همان کیفیت قبل آن را عرضه خواهند شد؟

آمارها در هفت ماه امسال نشان می دهد خودروهای دوگانه سوز سهم بسیار اندکی از تولید خودرو را به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که تنها هشت هزار و ۷۱۵ دستگاه خودروی دوگانه سوز در این مدت به مرحله تولید رسید که در مقایسه با ۳۱ هزار و ۹۰۲ دستگاه مدت مشابه سال گذشته، ۷۳ درصد اُفت را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: آخرین برنامه ریزی ها برای استفاده هرچه بیشتر از سوخت CNG/ تاکسی‌ها باید گازسوز شوند


دسترسی به تولید خودروی گازسوز مناسب کار سختی نیست و راه حل های زیادی برای آن وجود دارد. از بزرگترین مشکلات عمده این خودروها عمر کمتر قطعات موتور در مقایسه با موتور بنزینی به ویژه خرابی زود هنگام بستار به واسطه عدم تطابق موتور طراحی شده با سوخت گاز است که به کار گیری آنها با هزینه های قابل قبول امکان پذیر است.

ایمنی خودروهای گازسوز فقط با تامین قطعات از منابع معتبر و همبندی کامل خودرو امکان پذیر است که هزینه زیادی برای خودروسازان به همراه نخواهد داشت. هم اکنون بزرگترین چالش خودروسازان شاید جانمایی مخازن به میزان کافی و در جای مناسب است که البته این کار بدون سرمایه گذاری نسبتا هنگفت امکان پذیر نیست.

اما و اگرهای گازسوز کردن خودرهای تک سوز/ آلایندگی گاز همانند بنزین است؟

مشکلی در تامین قطعه برای خودروهای گازسوز وجود ندارد

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات تامین قطعات خودروهای دوگانه سوز، گفت: خودروهای ملی پایه گازسوز  جزو بهترین خودروهای گازسوز در دنیا به شمار می روند. اگر تاکنون عرضه خودروهای دوگانه سوز  به دلیل تقاضای کم آنها کاهش پیدا کرده بود، در نتیجه به دنبال آن اگر تقاضا بالا رود قطعا تولید آن ها نیز روند افزایشی خواهند داشت.

او بیان کرد: به دلیل اینکه قیمت سوخت گاز با بنزین تفاوت چندانی نداشت، استقبالی از این خودروها نمی شد. همچنین از دیگر دلیل تقاضای کم این دسته از خودروها، فاصله زیاد ایستگاه های گاز بود که باید این ایستگاه ها افزایش یابند.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: هم اکنون مشکلی در تامین قطعه برای تولید خودروهای گازسوز وجود ندارد و اگر تقاضا برای این خودروها افزایش یابد، روند عرضه آن بیشتر از گذشته خواهد شد.

به گفته نعمت بخش، با گازسوز کردن خودروها در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد.

اما و اگرهای گازسوز کردن خودرهای تک سوز/ آلایندگی گاز همانند بنزین است؟

استاندارد‌های مرتبط با تبدیل خودرو به سیستم گازسوز

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استاندارد خودروهای دوگانه سوز و افزایش قیمت این خودروها، گفت: پس از افزایش قیمت بنزین، بازار خودرو‌های دوگانه سوز گرم می‌شود و شاهد رونق بازار این خودروها خواهیم بود. خودرو‌های دوگانه سوز که تنظیمات کارخانه دارند، از استانداردهای لازم برخوردار و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

او ادامه داد: افرادی که خودرو‌های خود را به دوگانه سوز تبدیل می‌کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. با افزایش قیمت بنزین بازار خودرو‌های دوگانه سوز تغییر می‌کند و شاهد تحولاتی در قطعات این خودرو‌ها خواهیم بود.

محبی نژاد ادامه داد: به دلیل افزایش تقاضا قطعا تمرکز در تولید خودرو‌های دوگانه سوز بیشتر خواهد شد. توان اینکه به سمت تولید خودرو‌های دوگانه برویم را داریم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان افزود: اگر زیر ساخت ایستگاه‌های شارژ گاز تقویت شود حرکت به سمت دو گانه سوز شدن خودرو‌ها حرکت مثبتی خواهد بود.

او گفت: موتور خودرو‌هایی که پس از تولید دوگانه سوز می‌شوند، ممکن است آسیب ببیند از این رو به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که خودرو از تک سوز به دوگانه سوز تبدیل شود.

محبی نژاد تشریح کرد: خودرو‌هایی که طراحی موتور آن‌ها از ابتدا دوگانه سوز باشد مشکلی ندارند و به راحتی می توانند از سوخت گاز استفاده کنند. هر چه به خودروسازان قطعه از نظر OEM سفارش دهند قطعه سازان آن را تامین می‌کنند و انگیزه خوبی برای افزایش تولید وجود دارد.

اما و اگرهای گازسوز کردن خودرهای تک سوز/ آلایندگی گاز همانند بنزین است؟

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان افزود: مشکل اساسی در انجمن قطعه سازان، قیمت نقدینگی است که جزو چالش‌های اساسی این صنعت به شمار می‌رود،  هرچه سریع‌تر باید این چالش رفع شود تا شاهد شکوفایی و رونق صنعت خودرو باشیم.

او گفت: بعد از خوراک، پوشاک و مسکن خودرو مهمترین نیاز جامعه است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

محبی نژاد با اشاره به تغییرات قیمتی خودرو‌های دوگانه سوز، تشریح کرد: قیمت خودرو‌های دوگانه سوز بستگی به عرضه آن‌ها دارد. اگر برنامه ریزی درستی در تامین نقدینگی تولید انجام شود به گونه‌ای که افزایش تقاضا را پاسخگو باشد، مشکلی در قیمت خودرو رخ نخواهد داد، اما اگر بازار جلوتر از حرکت سیاست گذاران پیش رود دچار بحران در بازار دوگانه سوز‌ها خواهیم شد.

اما و اگرهای گازسوز کردن خودرهای تک سوز/ آلایندگی گاز همانند بنزین است؟

دوگانه‌سوز کردن خودرو‌ها از نظر ایمنی کار استانداردی نیست

کاظم محمدی نیک‌خواه کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه دوگانه سوز کردن تمام خودروها کاری زمان بر است، گفت: دوگانه‌سوز کردن خودرو‌ها از نظر ایمنی کار استانداردی نیست و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در مقابل چنین کاری توصیه می‌شود خودرو‌های تولیدی، دوگانه سوز شوند.

او با تاکید بر اینکه باید استاندارد سازی خودروهای دوگانه سوز در اولویت کار باشد، ادامه داد: نداشتن استاندارد لازم در خودروهای دوگانه  سوز مشکلی است که استقبال از این خودروها را کاهش داد. توصیه می شود برای افزایش استقبال از این خودروها استاندارد را رعایت کرد.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: تفاوت قیمت سوخت بنزین و سوخت گاز، چشمگیر است. اگر خودرو‌ها به سمت دوگانه سوزها بروند، از نظر اقتصادی به صرفه است چرا که منابع زیادی از گاز در کشور وجود دارد، از این رو مانند بنزین دچار مشکلات نمی‌شویم.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: سوخت گاز برای کشور مقرون به صرفه است اما باید در این کار با هدف پیش رفت تا مانند بنزین به مشکل بر نخوریم. اینکه تمام خودروها گازسوز شوند نیاز به زیرساخت دارد و تا زمانی که زیرساخت فراهم نشود نمی توان مردم کشور را مجبور به این کار کرد.

نیک خواه تشریح کرد: زیر ساخت نیاز به مخزن، سیستم دوگانه و استاندارسازی دارد که باید آن را در قدم اول تامین سپس به سمت دوگانه سوزها پیش برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۱
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
مهدی قربی
۱۵:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
باسلام!اگر واقعا خودروسازان در ساخت قطعات گازسوز مشکلی ندارند،چرا الان که بازار خودروهای دوگانه سوز داغ است هیچ خودوی دوگانه سوزی تولید نمی شود!!نه جان برادر!مشکل اینه که قطعه سازان داخلی توان تولید قطعات گازسوز مثل انژکتور ورگلاتور وecuگاز خودرو رو ندارن!چو تا حالا وارداتش به نفعشون بوده!پس روش سرمایه گذاری نکرده اند!در حالی که اگر ساخت هرکدام از این قطعات رو به عنوان کار عملی دست گرمی به هرکدام از دانشجویان شریف یا امیر کبیر ویاعلم وصنعت وغیره داده بودندبلافاصله تحویل میدادند!!وآنچه البته به جایی نرسد فریاد است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
حتما قراره علاوه بر حجمی فروختن اینترنت بین المللشم پولی کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
١١ روز اعتراض ما در خصوص اينترنت به گوش هيچكدوم از مسئولين نرسيد و هيچكس توجهي به كلافگي و ناراحتي و اعتراض ما نكرد و هيچ نتيجه اي نداشت ديگه از اين مسالمت آميزتر!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران دوخت
۱۵:۳۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
همین جا هم نظرات رو سانسور میکنید. آره شما آزادی بیان
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۲۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
میگم هرکی نت موبایل میخواد بیاد گرگان اینجا نت موبایل وصله یه هفته بیاد اینجا هم فال وتماشا گردشم میکنین الان سه روزه که نت موبایل وصل هست گرگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
بنزین گرونه تا از جنوبشرق کشور تا گرگان بیایم باید کلی پول بنزین بدیم.
تازه 4 گیگ اینترنتمونم پریروز تاریخش تموم شد سوخت.
خوش بحال شما که نتتون وصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
قطع و وصل اينترنت ثابت به وزير ارتباطات ارتباطي ندارد زمان قطع و وصل اينترنت موبايل هم به وزير ارتباطات ارتباطي ندارد لطفا بفرماييد چه سوالاتي را بايد از وزير ارتباطات بپرسيم مثلا راجع به وضعيت آب و هوا از ايشان بپرسيم ايشان پاسخگو هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
مشکل اصلی،کمبود جایگاههایCNG هستش که وقت بسیار زیادی رو باید برای سوختگیری صرف کرد لطفا پیگیری بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
لطفا با وزير ارتباطات مصاحبه كنيد ؟ يك خبري راجع به زمان اتصال اينترنت بديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اعتراض یارانه بنزین هنوز اس ام اس کد رهگیری نیامده
Iran (Islamic Republic of)
اینترنت تا کی قطعه؟!
۱۴:۰۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا در مورد اتصال کامل تمام خطوط اینترنت همرا یک گزارش یا پرس و جویی بکنید مردم رو از گمراهی در بیارید !!!! لطفا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اﻱ ﺩﻭﻟﺘﻤﺮﺩاﻥ. اﻱ ﻣﺴﻌﻮﻟﻴﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺎﺯ اﻱ ﻣﺪﻳﺮاﻥ
...ﭼﺮا اﺯ ﻓﻦ اﻭﺭﻱ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺮﻗﻲ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ ﭼﺮا ﭼﺮا ﭼﺮا اﻳﻨﻬﻤﻪ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺳﻮﺧﺖ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت همراه اول مشهد قطعه.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۳:۵۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
لطفا اینترنت همرله وصل کنید
چرا خبری نمیگیری باشگاه
کسب کارمون ۱۰ روز خوابیده
دیگه مسولین بدترش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چرا (وانت نیسان ها) را از گردونه تولید خارج نمی کنید ؟ این ماشینها علاوه بر عدم استاندارد و مصرف بالای بنزین به شدت الودگی هوا را ایجاد می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اقا خدایی وضعیت سفید سفیده اینترنت چرا وصل نمیشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
من امروز ال پی جی نصب میکنم به ال پی جی معاینه فنی میدن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
پوکیدیم از بی اینترنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
هروقت رفتم معاينه فني تقريبا سيصدتومن خرج گذاشته رو دستم هميشه هم خرابه نمي تونم استفاده كنم الانم ميگن تاريخ كپسولت منقضي شده هزينه تهيه و نصبش ميشه 3 ميليون تومن تا برطرف نششه معاينه فني نمي دن و حالا من چيكار كنم نه پولشو دارم درستش كنم ونه معاينه فني بهم ميدن كه روزي 50 تومن جريمه ميشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
ﺑﺎ. ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ. ﺑﺮﻭ اﮔﺮ ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﻲ ﺩﺭﺷﻜﻪ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنتو وصل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
ادمین جان توجه کردی هر اخباری میذاری کامنت اینترنت زیرش میبینی!
الان مردم فقط اینترنت براشون مهمه نه افزایش ساخت ماشین گازسوز ، قیمت گوشی ، قیمت ماشین و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
وزير ارتباطات ، ١١ روزه اينترنت موبايل قطعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
48 ساعته گذشته برای اعتراض یارانه بنزین هنوز اس ام اس کد رهگیری نیامده لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۵۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
ایران کشور نخبگان حهان است اگر مافیای خودرو چه وارد کنندگان و چه تولید کنندگان راه را برای دیگر سرمایه داران در این بخش با عناوین مختلف مسدود نسازند ما ایرانیان لایق بهترینها هستیم و میتوانند بهترین خودروها را با کمترین هزینه به دست ملت شریف برسانند .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۴۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
گاز سوخت پاکتر و تمییزتری است پس میتوان ناوگان عمومی حمل و نقل را گازسوز کرد و با ساخت اتوبوسها و موتور های گاز سوز درون شهری ،آلودگی هوا را هم کاهش داد.
Germany
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چرا اعلام نمیکنید که هنوز نت خونگی خیییلی شهرا مثل فردیس کرج و شهریار و خوزستان و دزفول و و و ... هنوز قطعه..!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
شهرهایی که آرام بودند هم قطعه چه برسه به این شهرها که شلوغ بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت رو وصل نمیکنید؟؟؟
Yjc عزیز لطفا تایید کن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
پس با این حال ، همه ناوگان اتوبوسرانی در شهرها را گاز سوز کنید مخصوصا پایتخت کشورمان را.
Iran (Islamic Republic of)
Anonymous
۱۱:۳۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
یا اینترنت رو پیگیری میکنین یا سایت شمارو با حملات DoS از کار میندازیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
گاز سوز کردن ماشینا فقط باعث خراب شدن قطعات ماشین میشه.هیچ فایده ای هم نداره.ضریب استهلاک ماشیم بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خسته شدیم اگه وصل نمیشه بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
راجع به همه چي خبر هست الا قطعي اينترنت . مهمترين مشكل ما قطعي اينترنت هست . اتصال اينترنت رو پيگيري كنيد به مشكل مردم رسيدگي كنيد اصلا كسي صداي ما رو ميشنوه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
الان که اینترنت رو وصل نمیکنین حق داریم اعتراض کنیم به این حقی که ازمون گرفتن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
قطعات که همه چینی هستن. کدوم تولید داخل رو الان میگن دقيقا؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۱۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
صبرمون دیگه داره تموم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چه جالب بخدا
آپارات رو هم قط کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چه جالب بخدا
آپارات رو هم قط کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چه جالب بخدا
آپارات رو هم قط کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چه جالب بخدا
آپارات رو هم قط کردن
Germany
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اصلا هم یادمون نمیاد که مسئول cng میگفت بنزین رو گرون کنید که مردم به گاز روی بیارن، ما فروش نداریم و این حرفا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت کی وصل می شه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
به فکر خودروهای برقی و آب سوز باشید.به جای بنرین اب مصرف کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
والا من از سال 93 پراید دوگانه سوز شرکتی خریدم و تا الان بیش از هزار کیلومتر ازش استفاده کردم و خرابی و مشکل نداشته
دوگانه سوز بودن روی خودرو پراید واقعا جواب داده ولی متاسفانه از سال 95 تولید پراید دوگانه سوز سایه قطع شده
اگر مجدد سایپا خودرو دوگانه سوز پراید تولید نماید من مجدد خرید میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
لیاقتت همون پراید بی کیفیته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خلایق هرچه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
لطفا باشگاه خبرنگاران پیگیر اینترنت باشید
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۰:۴۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ، حداقل پیگیر باشین کی نت گوشیا وصل میشه زود ب زود نریم سراغ گوشی که وصل شده یا نه ، اعصاب مردم به اندازه کافی بخاطر شرایط اقتصادی خرد هس . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اه
Iran (Islamic Republic of)
عههههه
۱۰:۳۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اقا به کی زنگ بزنیم برا اینترنت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۲۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۲۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
بنزین گرون شده همه چی پشت بندش گرون شد از مرغ زنده تا اهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت همراه اول مشهد کماکان قطعه..
Iran (Islamic Republic of)
راننده اسنپ
۱۰:۱۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
افزایش قیمت سوخت lpg و نایاب شدن همزمان انرا برای رضای خدا پیگیری کنید نه به خاطر من
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۰:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
شهریار اینترنت وای فای (مخابرات) وصل نشده. امروز ده روزه اینترنت نداریم. اینترنت همراه که هیچی!
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۰:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام، از باشگاه خبرنگاران جوان خواهشمندم در خصوص هزینه های سرسام آور شرکت هایی که اتوموبیل های خارجی را پشتیبانی و سرویس میکنند گزارشی تهیه کنید بلکه تغییری بوجود بیاد.
آخرین بخشنامه ای که شرکت آرین موتور برای خودروهای میتسوبیشی ابلاغ کرده بدین شرح است که تمامی خودروهای تحت پوشش این شرکت سروبس های ادواری را از ۷۵۰۰ به ۵۰۰۰ کیلومتر کاهش دادن. که قاعدتا هزینه های بیشتری دارندگان خودرو باید پرداخت کنند، البته ه گفته اون شرکت در بلند مدت هزینه ی مشتریان کاهش پیدا میکنه که اینطور نیست.
ممنون میشم اگر گزارش تهیه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران چرا پیگیر اتصال اینترنت موبایل نیستی؟؟؟ده روز ما اینترنت موبایل نداریم!
60 میلیون کاربر اینترنت موبایل دارن ضرر می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
سیزده سال پیش باخارج کردن خودروهای فرسوده به اجبار یکدستگاه پراید دوگانه سوز واگذارشد که تاکنون دوبار فقط گاز زدم چون باگاز مشکل داره ضمنا برای گرفتن معاینه فنی گفتند بایستی کپسول تست شود وبابت تست وتعویض کپسول حدود نهصدهزار تومان گرفتن تا توانستم معاینه فنی بگیرم چرا نظارت نیست ومردم چه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
اینترنت منو وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
آب سوز کردن خودروها درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۰:۰۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
موتور 9های ef7 کاملا با گاز خوب کار می کنن و استهلاکش هم با بنزین فرق نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
راهپیمایی هم که رفتن چرا نت وصل نمیشه ما اینترنت خونگی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
وصل کنین بابا
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت
۰۹:۴۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
دو بار بسته گرفتم یکی هفتگی 30 تومن سری دوم ماهانه 10 گیگ .و هیچ ازش استفاده نکردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت همراه دیگه فکر نکنم وصل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت همراه دیگه فکر نکنم وصل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
ادمین تروخدا پیگر شو ببین اصلا این نتو وصل میکننننننن یا نه
مردم دارن اینهمه التماس میکنن بعضیا واقعا ازاین راه زندگیشونو میگذرونن خدارو خوش میاد اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
نت رو پیگیر باشیددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان تقاضای پیگیری دارم.
روز یکشنبه (26 آبان 98) بعد گرونی بنزین به شرکت شهاب گاز سوز قم (واقع در خیابان ساحلی) مراجعه کردم, گفتن CNG ماشین روآ (مخزن 60 لیتری) دو میلیون سیصد هزار تومن. ثبت نام کردم و قرار شد خبرمون کنن برای نصب؛ امروز یعنی سه شنبه (5 آذر 98) تماس گرفتم برای پیگیری, می گن که همون کار شده دو میلیون و شصد هزار تومن. یعنی سیصد هزار تومن رفته روش!!!!!!! قرار بود که گرون نشه!!!!!!!!
لطفا گزارش تهیه کنید!! به داد مردم بیچاره برسید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۹:۳۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
التماس اینترنت نکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام : جوانان با غیرت و دانشمند این مرز و بوم که با ایجاد فضای مناسب وبستر درست در علوم هسته ای ،نانو ، سلول های بنیادی، علوم پزشکی،هوش مصنوعی، علوم فضایی وپرتاب ماهواره ،فناوری موشک های نقطه زن،ساخت ناوشکن ، ساخت اژدر های زیر دریای،سد سازی،ساخت پالایشگاهای ستاره خلیج فارس وفازهای پارس جنوبی، و بسیاری از علوم پیشرفته دیگرجزء چند کشور برتر دنیا هستیم چطور در صنعت خودرو سازی نمی توانیم مثل کشور هایی مانند آلمان ،ژاپن ،فرانسه و کره جنوبی باشیم ؟؟؟ جای بسی شگفتی است!!! آیا جزاین است که مافیایی قدرتمندی هست که مانع این کار است!!!!! آیا جز این است که در خودرو سازی به باور ما می توانیم حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری شک کردیم ویقین نداریم؟؟؟ البته یک دلیل هم انحصاری بودن صنعت خودرو در کشور است. قصه پر غصه قیمت خودرو نمی دانیم چه زمانی در این کشوربه سرانجام و ثبات می رسد تا کجا می خواهد قیمت خودرو افزایش یابد توان قشر متوسط جامعه چقدر است؟؟براستی چرا خودروی هیربدی و برقی که هیچ آلایندگی ندارد و در قیاس با خودروی بنزین سوز و گاز سوز بسیار کم مصرف تر و پاکتراست و جوانان ما اختراع کردند و خانم ابتکار با کمال تاسف و تاثردر اوج دور اندیشی و کارشناسی فرمودند : صرفه اقتصادی ندارد تولید نمی کنید؟؟؟ ای مسئولین دنبال فرانسه و روسیه و دیگربیگانگان نباشید که هیچ وقت تکنولوژی و دست برتر خود را به ما اهداء نمی کنند و به جای آن به سراغ دانشگاهای برتر کشور و شرکت های دانش بنیان و جوانان خلاق این مرز و بوم برای این موضوع باید رفت که بطور حتمی به فضل الهی موفق خواهیم شد ان شاء الله تعالی
Iran (Islamic Republic of)
پیونگ یانگ
۰۹:۳۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چرا خودروی هیربدی و برقی که هیچ آلایندگی ندارد و در قیاس با خودروی بنزین سوز و گاز سوز بسیار کم مصرف تر و پاکتراست و جوانان ما اختراع کردند و خانم ابتکار با کمال تاسف و تاثردر اوج دور اندیشی و کارشناسی فرمودند : صرفه اقتصادی ندارد تولید نمی کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خودرو گاز سوز خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
این اینترنت اهواز وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنتتتتتتتتتتتتت چی شددددددددددددددد . اینترنتتتتتتتتت واسه ما مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت ولی برای مامهم نیست،اصلاوصلش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
واسه ما مهم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خدایا چه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۵۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت چیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
مردم کسب درامد داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
سر جدتون اینترنت خط رو پیگیری کنید. خیرببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چرا اینترنت رو وصل نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
عزت ایرانی این میس التماس اینترنت رو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چه کنیم حالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنتو وصل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت چی شد
Iran (Islamic Republic of)
جفر ایرانسلی
۰۹:۰۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خوب حالا گاز سوز کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۵۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
با کدام هزینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۵۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
فقط خواهشا طوری طراحی کنید و آلیاژی به کار ببرید که استهلاک قطعات افت نکنه و فقط به فکر جیب دولت نباشید به فکر این مردم بدبخت هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
شد یازده‌روززززز!!!چه خبره دیگه!عی بابا کفریمون کردین,ادمین شمام دیگه از نت خبری نمیدیاا
Iran (Islamic Republic of)
سيد حسام
۰۸:۵۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
واقعًا ديگه شورشو در اوردن وصل كنيد اينترنتو همراه رو حق الناس رو معنيش رو اصلا متوجه ميشين چرا با روان مردم بازي ميكنين ،ادمين سايت هيچ پيامي از من تاييد نكردي تا به الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
گاز سوز خوبه
Iran (Islamic Republic of)
نقیی
۰۸:۴۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت همراه پس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چرا اینترنت وصل نمیشه؟؟ چرا؟؟ نه واقعا میخوام بدونم چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
از بجنورد
۰۸:۴۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
نت این بجنورد رو وصل کنید ما کاروزندگی داریم.یه دلخوشی داشتیم تو این مملکت همونم ازمون گرفتن ده روزه ایران بدون نت سخته شده ازهمه جا بی خبریم عقب افتادیم زندگیمون کارمون بهم ریخته این دیگه چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۸:۳۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
والا ما یک پراید مدل ۸۶ داریم از روز اول خودمون دستی cng سوزش کردیم، همیشه هم روی گاز رانندگی کردیم باهاش، پارسال موتورشو باز کردیم هم موتور سالم بود و هم سوپاپ ها. اینا همش الکیه که موتور خراب میشه و فلان، البته شاید توی پژو اینطور باشه ولی برای پراید من بهتون اطمینان میدم خودتون هم دستی cng سوزش کنید هیچی نمیشه من حاضرم باهام مصاحبه کنید و موتور ماشینمو براتون باز کنم
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۰۸:۵۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
بله من پژو ۴۰۵دوگانه کارخانه داشتم ک ۲ماه پیش تعمیرش کردم متورش داغون بود
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیرازی
۰۹:۲۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اگه موتور و سوپاپ سالم بودن پس چرا موتور باز کردین؟!!!
دوست عزیز کارشناس های خود نمایندگی ها اتفاق نظر دارند که گاز برای قطعات موتور ضرر داره و باعث میشه موتور خیلی زودتر خراب شه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۴۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
حتما شما از اونهایی هستید که جادتون سروبالایی نداره و کفی هست
یا زیاد با ماشین بیرون نمیره
یا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
منم يه پرايد 86 دارم دوست عزيز تاريخ انقضاي كپسول ماشينت رسيده وقتي رفتي كپسولت رو قيچي كردن و مجبور بودي 3ميليون هزينه خريد و نصب كپسول كني ميفهمي كه گازسوز مفت گرونه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۰۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
مکانیک نمیفهمید ماشین چراه کند راه میره، اشتباه موتور باز کرد نابغه، در صورتی که فیلتر بنزین انژکتور رو کثیف کرده بود و با شستن انژکتور درست شد. خیال کردی سایپا ارث پدرمه که الکی ازش دفاع کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خدا به داد مردم برسه بازهم اینو بهونه میکنن تا قیمتهارو افزایش بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خوب نوبخت گذاشت کف دست ملت و اونایی که رفتن دوشنبه میدون انقلاب هم با وصل نکردن اینترنت دهن کجی کرد و هم کف پول این ماه رو پیش پیش دادیم سماق بمکین تا دوماه دیگه.مردم با بسیرت
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۸:۳۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خدایی چرا هیچ خبری از اوپراتور ها نیست اه
Iran (Islamic Republic of)
وصل کن
۰۸:۳۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خوب مخابرات اتیش نزدن دو هفته اینترنت قطع کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
من خودم خودروی دوگانه تیبا ثبت نام کرده بودم بعد از ۸ ماه شرکت گفت تحویل نمیدیم و بیا ماشین رو تبدیل به تک سوز کن پس چطور میگن مشکل تامین قطعه نداریم @ پس چرا به تعهدات خودشون عمل نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت رو پیگیری کنید چرا گوشی ها وصل نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
اینترنت چی شد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چرا دیگه پیگیر اینترنت نیستید
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۰۸:۰۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
ادمین چرا هر چی مینویسم نمیزاری؟ اقا اینترنتو وصل کنین ..چرا هیچ خبری از اینترنت نمیذارین این دو روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
بسته حمایتی برای ما نریختن لطفا پیگیری کنید
۱۲
آخرین اخبار