مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خواستار مشارکت نهاد‌های فرهنگی در تبیین فرهنگ صیانت از آثار تاریخی این استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید به ضروت فرهنگ سازی حفاظت و صیانت از آثار تاریخی برای نسل آینده گفت: در این راستا لازم است نهاد‌های فرهنگی یاریگر ما باشند.

او با تاکید به ضرورت فرهنگ سازی حفاظت از آثار تاریخی از سنین پایین تصریح کرد: اداره کل تمهیداتی به این منظور اندیشیده و با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود به دنبال آموزش و جلب مشارکت حداکثری دانش آموزان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه هر دانش آموز به عنوان میراث یار قلمداد می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر تلاش بر این بوده با معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی علاقه و مشارکت دانش آموزان برای صیانت از آثار تاریخی جلب شود.

فلاحی به بازدید‌های مستمر دانش آموزان از موزه‌های استان اشاره کرد و گفت: در محل بنا‌های تاریخی و موزه‌های استان کارگاه‌های آموزشی و تور‌های علمی نیز برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: این اداره کل آماده تدارک تور‌های گردش و بازدید از آثار تاریخی است و در طول برگزاری این رویداد‌ها اهمیت آثار تاریخی و نحوه مشارکت در حفاظت از آثار با کمک کارشناسان تشریح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید به اینکه تربیت صحیح یک نسل می‌تواند صیانت از آثار را در آینده تضمین کند، تاکید کرد: لازم است با مشارکت نهاد‌های فرهنگی اهمیت حفظ آثار به عنوان میراث معنوی و فرهنگی تبیین شود.

انتهای پیام/ح

ضرورت فرهنگ سازی حفاظت از آثار تاریخی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.