محمودزاده گفت: اراضی وزارت آموزش و پرورش برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهمنامه‌ای در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

اراضی وزارت آموزش و پرورش در اختیار وزارت راه قرار می‌گیرد/ ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی ظرف مدت سه سال به اتمام می‌رسدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان کشور با بیان اینکه بنا به دستور رئیس جمهور مبنی بر تامین مسکن تمامی اقشار مختلف جامعه گفت: یکی از مهمترین این اقشار معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش هستند که تامین مسکن برای این اقشار بسیار دشوار بوده است.
 
او افزود: طبق تفاهمنامه‌ای که امروز منعقد شد ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی کشور ظرف مدت سه سال ساخته و به آن‌ها تحویل داده می‌شود.
بیشتر بخوانید: ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان فرهنگی کلید خورد

محمودزاده گفت: برای ساخت این واحد کارگروه اجزایی از نماینده‌ها تشکیل شده تا تمامی مسائل اجرایی آن بررسی و برطرف شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: در اجرای این طرح که بخشی از آن در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته خواهد شد تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را انجام خواهند داد.

او تاکید کرد: در این تفاهمنامه امکانات از جمله ملک، اراضی‌های مناسب و امکانات تشکیلاتی از بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

محمودزاده اظهار کرد: با مشارکت دو وزارت خانه آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی ساخت این واحد‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اولویت با متقاضیانی است که در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: بخشی از این ۱۷۰ هزار واحد به طور قطع در استان‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند و باقیمانده افرادی که تا کنون ثبت نام نکرده‌اند با ایجاد ظرفیت سازی مسکن و یا اراضی برای آن‌ها در شهر‌های مختلف تامین خواهد شد.

او اظهار کرد: در این تفاهمنامه سعی خواهیم کرد مشکل مسکن را برای تمامی فرهنگیان بازنشستگان و حق التدریسی‌ها تامین کنیم و تا کنون در تمامی شهر‌ها و استان‌های کشور زمین و یا امکانات لازم را برای ساخت این واحد‌ها تامین کرده‌ایم.

گفتنی است امروز تفاهمنامه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید و مقرر شد اراضی متعلق به این دو وزارتخانه در نقاطی که وزارت آموزش و پرورش زمین مسکونی دارد از اراضی این وزارتخانه برای ساخت و ساز استفاده شده و در جا‌هایی که کمبود زمین وجود دارد با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین برای ساخت و ساز در اختیار کارکنان وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

همچنین میزان تسهیلات این طرح بر اساس صف‌های تسهیلات مرتبط تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
اگه آموزش و پرورش راست میگه دین خودش رو به معلمین ادا کنه و مطمئنا وضع معلمان مستاجر همین خواهد بود که هست
آخرین اخبار