رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش قیمت گوجه فرنگی در راه است/حداکثر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی ۱۰ هزار تومان

کارگر گفت: با برداشت و توزیع گوجه فرنگی استان فارس در هفته آینده، قیمت محصول به تعادل نسبی در بازار می رسد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نوسان قیمت محصولات کشاورزی سریال پایان نیافتنی است که همه ساله در اقلام مختلف میوه و صیفی تکرار می‌شود و کشاورزان و مصرف کنندگان را از این حیث متحمل زیان می‌کند.

در هفته‌های اخیر قیمت گوجه فرنگی شیب صعودی به خود گرفت و هم اکنون به بالاترین نرخ خود در مغازه‌های سطح شهر رسیده است که بسیاری از خانوار‌ها نسبت به گرانی یکباره قیمت گوجه فرنگی، کمبود و نبود دستگاه‌های متولی بر امر نظارت بر بازار گلایه‌مند هستند.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که محصولات میوه و صیفی به سبب پایان فصل برداشت از یک منطقه و عرضه از منطقه دیگر ممکن است با تداخلاتی روبرو شود که این امر بر گرانی قیمت در بازار بی تاثیر نیست.

حال به سراغ رئیس اتحادیه میوه و سبزی می‌رویم تا از دلایل گرانی گوجه فرنگی در هفته‌های اخیر و شرایط فعلی عرضه با خبر شویم:

جابه جایی فصلی دلیل اصلی گرانی گوجه فرنگی در بازار

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، با اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار اظهار کرد: هم اکنون به دلیل جابه جایی فصلی و برداشت گوجه فرنگی اطراف تهران همچون ورامین و کرج، قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده گوجه فرنگی تهران از ورامین و کرج تامین می‌شد، افزود: این در حالی است که در فصل سرما، میزان تولید گوجه فرنگی به قدر چشمگیری کاهش یافته است که جوابگوی نیاز داخل نیست.


بیشتر بخوانید: دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار/ افزایش قیمت بنزین ارتباطی به محصولات میوه و تره بار ندارد


کارگر قیمت کنونی هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره را ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براساس فاکتور، مغازه داران می‌توانند حداکثر ۳۵ درصد سود روی اجناس خود لحاظ کنند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی گوجه فرنگی مورد نیاز از بوشهر تامین می شود، افزود: با وجود آنکه تامین کننده اصلی گوجه فرنگی استان فارس است، از این رو در هفته‌های آتی با توزیع محصول از این استان دیگر مشکلی در عرضه و نوسان قیمت نخواهیم داشت.

وی در پایان با بیان اینکه در ماه‌های اخیر قیمت گوجه فرنگی جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نبود، تصریح کرد: طبق قانون میوه و تره بار افزایش قیمت محصولات میوه و صیفی به سبب جابه جایی فصلی ممکن است ۱۰ تا ۱۵ روز اتفاق بیفتد و مجدد با وضعیت مساعد عرضه روند کاهشی به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار