از سوی معاون آب و آبفای وزارت نیرو؛

ابلاغ دستورالعمل اجرایی کمیته مدیریت مصرف آب شرب

دستورالعمل اجرایی "کمیته مدیریت مصرف آب شرب" به منظور توسعه اقدامات بهینه‌سازی مصرف آب در بخش آب شرب ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی كميته مديريت مصرف آب شرببه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دستورالعمل اجرایی "کمیته مدیریت مصرف آب شرب" به منظور توسعه اقدامات بهینه‌سازی مصرف آب در بخش آب شرب ابلاغ شد.

 این دستورالعمل با در نظر گرفتن ساز و کار‌های حمایتی و با هدف اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولیدات داخلی، شفاف‌سازی وظایف و مسئولیت‌ها و ایجاد هماهنگی بین واحد‌های مرتبط توسط معاون آب و آبفای وزیر نیرو ابلاغ شده است.

"سیاست‌گذاری جهت تولید و ترویج استفاده از تجهیزات استاندارد و بهینه‌ساز مصرف آب در بخش آب شرب"، "سیاست‌گذاری برای رفع خلا‌ها در استاندارد‌های مصرف آب و دستورالعمل‌های برچسب آب برای کالا‌های مصرف کننده آب"، "سیاست‌گذاری در راستای فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف آب در چارچوب قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور و آیین‌نامه اجرایی آن"، "ارائه پیشنهادات برای رفع خلا‌های قانونی" و "سیاست‌گذاری برای ارتقای سطح آگاهی تصمیم گیران کلان" از اهداف اصلی ابلاغ این دستورالعمل بوده است.


بیشتر بخوانید: آب شرب مناطق زلزله زده وصل شد


گفتنی است: کمیته مدیریت مصرف آب شرب ذیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با حضور ذینفعان بخش آب، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی و انجمن‌های علمی و صنفی تشکیل شده است تا به صورت جامع‌تر به جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و فنی مدیریت مصرف آب شرب پرداخته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
آبم قطع کنید
آخرین اخبار