اربابی گفت:حذف معافیت مالیاتی اهالی قلم،مصوبه یک طرفه ای بود که سازمان امور مالیاتی تصویب کرد اما وزارت ارشاد مخالف آن است.

وزارت ارشاد مخالف حذف معافیت مالیاتی اهالی قلم استمحمد رضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به حذف معافیت مالیاتی اهالی قلم گفت: پیش از این نه تنها اهالی قلم بلکه موسسات فرهنگی هم از پرداخت مالیات معاف بودند البته در حال حاضر این مسئله حذف شده است و هنوز برای اجرا به سازمان های امور مالیاتی کشور ابلاغ نکرده اند.

وی افزود:این مصوبه یک طرفه ای بود که سازمان امور مالیاتی تصویب کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن مخالف بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان بیان کرد: در حال حاضر معافیت مالیاتی اهالی قلم را مطرح کرده اند تا بازخوردهای تصمیمشان را ارزیابی و سپس اجرا کنند.انجمن صنفی مترجمان می خواهد نامه ای به وزارت ارشاد  بنویسد و در آن پیامدهای این تصمیم را یادآور شود که در صورت لزوم این نامه برای سازمان امور مالیاتی کشور هم ارسال خواهد شد.

اربابی با اشاره به اینکه موسسات فرهنگی در زمینه ترجمه فعالیت می کنند، اظهار داشت: با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد درباره  موسسات ترجمه جلسه ای داشتم. تنها جذابیت موسسات ترجمه معافیت مالیاتی آن ها بود که به همین دلیل افراد موسسات ترجمه را احداث می کردند؛ با حذف آن، کار ترجمه یا دست سایت ها می افتد یا دست افرادی که زیرپله ای و زیرزمینی در زمینه ترجمه فعالیت می کنند.می خواستیم جذابیت های موسسات ترجمه را افزایش دهیم که با این اقدام دوباره به گذشته باز می گردیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ممنون
آخرین اخبار