نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان پیشنهاد کردشورای سیاستگذاری مساجد در کشور تشکیل شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت ا... طباطبائی نژاد امام جمعه اصفهان امروز در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، تشکیل این شورا در راستای انسجام و نظم فعالیت مساجد در کشور از جمله در انتخاب امام جماعت و اقامه دائمی نماز و دعای کمیل و ندبه ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان همچنین بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد و کانون‌ها همچون دشمن شناسی، مقابله با تهاجم فرهنگی در راستای آگاه کردن کودکان، نوجوانان و جوانان به مباحث عقیدتی، سیاسی و موضوع‌های روز جامعه تأکید کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورهم در این نشست با اشاره به ثبت اطلاعات ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون کشور در سامانه بچه‌های مسجد گفت:دو میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر در کشور عضو این کانون‌ها هستند.

حجت الاسلام ارزانی به معرفی اجرای طرح ملی فهما در کشور هم اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح برترین استان کشور در اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد، همزمان با سالگرد ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) به عنوان پایتخت فرهنگی و مساجد ایران معرفی می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدف از اجرای این طرح را جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد بویژه گروه‌های خاکستری با اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند بیان کرد.

همچنین در این نشست استاندار اصفهان و نائب رئیس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بر اولویت قرار دادن برنامه ریزی کانون‌ها بر جذب جوانان جدید تأکید کرد و گفت:مخاطب ما جوانان هستند.

عباس رضایی افزود:از طرفی برنامه‌های فرهنگی کانون نباید موازی با برنامه‌های بسیج در مساجد بلکه باید برنامه‌ها مکمل هم و در یک راستا باشد.

دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم در این نشست گفت:استان اصفهان با داشتن سهم ۱۰ درصدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، رتبه نخست را در کشور دارد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار و و۱۸۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور افزود:از این تعداد هزار و ۹۰۸ کانون با بیش از ۳۳۱ هزار نفر در استان اصفهان فعال است.

شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دی پارسال تشکیل شد و امروز در اصفهان به عنوان هفدهمین استان، این شورای استانی تشکیل شد.

انتهای پیام/م

 

نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.