معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: با وارد کردن اجناس و تکیه به اقتصاد نفتی توسعه محقق نمی‌شود، باید خود مردم مطالبه گری کنند.

با وارد کردن اجناس و تکیه به اقتصاد نفتی توسعه محقق نمی‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری،  شامگاه شنبه در شورای رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان مازندران با بیان اینکه توسعه در اقتصاد دانش بنیان امری درون زا است،گفت: اگر در کشور درپی توسعه هستیم باید خود برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی افزود: با وارد کردن اجناس و تکیه به اقتصاد نفتی توسعه محقق نمی‌شود و برای توسعه باید خود مردم مطالبه گری کنند و باید بدانیم کشور ۸۰ میلیونی را با نفت نمی‌توانیم بچرخانیم.

وی ضربه زدن به اصول کارآفرینی و فکری مردم را نتیجه فرهنگ نفتی بیان کرد و گفت: بازارسازی برای خارجی‌ها نتیجه اقتصاد نفتی است.

ستاری با اشاره به اینکه ۹۸ درصد دارو‌های انسانی در کشور تولید می‌شود گفت: دارو‌های آبزیان و طیور حجم سنگینی از واردات را تشکیل می‌دهند و هرچقدر عرصه دانش مواد اولیه به تجاری سازی تبدیل شود موفق‌تر خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری یادآور شد: مازندران پتانسیل فوق العاده‌ای دارد و استانی پهناور و دارای نیروی انسانی با استعدادتری است و نوآوری زمانی بروز می‌یابد که محرومیت وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: سابقه دانشگاهی مازندران می‌طلبد در حوزه زیست بوم و دانش بنیان تلاش بیشتری شود و لازم است تا خیرین نیز حمایت بیشتری داشته باشند.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه‌های باید بتوانند شرکت فارغ التحصیل کنند ادامه داد: به ازای سرویسی که به این شرکت‌ها می‌دهد می‌تواند خدمات از آن دریافت کند.

اخذ استاندارد‌های بین المللی برای صادرات  باید پیگیری شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری باعنوان اینکه بخش خصوصی در پارک‌های علم و فناوری ورود پیدا کرده اند گفت: استان به سیستم کارآفرینی نیاز دارد تا بخش خصوصی در حوزه فناوری سرمایه گذاری کند.

ستاری خواستار توسعه شبکه نوآوری در مازندران شد و گفت: اخذ استاندارد‌های بین المللی برای صادرات توسط شرکت‌های دانش بنیان باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه معاونت علمی حمایت‌های لازم صادراتی از پارک‌ها و شرکت‌های فناوری خواهد داشت گفت: معافیت‌های سربازی برای فعالان دانش بنیان از جمله حمایت‌ها است و سعی کردیم اکوسیستم زیست بوم برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید براینکه کارآفرینی باید تبدیل به یک ارزش شود و حل مسائل و مشکلات را هدف شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: دانش بنیان ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.