اداره هماهنگی مساعدت‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارش تازه خود اعلام کرد که بیش از 12 میلیون نفر در افغانستان به کمک فوری غذایی نیاز دارند.

سازمان ملل: بیش از 12 میلیون نفر در افغانستان به کمک فوری غذایی نیاز دارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره هماهنگی مساعدت‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارش تازه خود اعلام کرد که بیش از 12 میلیون نفر در افغانستان به کمک فوری غذایی نیاز دارند.

در گزارش تازه اوچا آمده است که در جریان چند ماه آینده، این رقم افزایش خواهد یافت و با سرد شدن هوا، ادامه جنگ‌ها و افزایش حوادث طبیعی در افغانستان، نیاز مردم افغانستان به کمک‌های بشری در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، در جریان سه ماه (اگوست، سپتامبر و اکتوبر) از هر سه تن در افغانستان یک نفر با قحطی مواد غذایی مواجه بوده است.

اداره هماهنگی مساعدت‌های بشری سازمان ملل متحد می‌گوید: با آنکه وضعیت افغانستان در مقایسه با سال گذشته نسبتا بهبود یافته، اما با آنهم حداقل 12.6 میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشری محسوب می‌شوند. این اداره تخمین زده است که این تعداد از ماه نوامبر تا مارس در بهار سال آینده به 13.9 میلیون تن خواهد رسید.

بر اساس این تخمین، 37 درصد مردم افغانستان شدیدا نیازمند مواد غذایی هستند و تا بهار امسال حدود 3 میلیون افغان نیازمند مساعدت‌های عاجل بشری خواهند بود.

اداره هماهنگی مساعدت‌های بشری سازمان ملل متحد تخمین زده است که سال 2020 میلادی در افغانستان یک سال مملو از دشواری خواهد بود و آن‌ها تلاش خواهند کرد تا به مردم افغانستان مساعدت‌های عاجل بشری رسانده شود.

رادیو آزادی نوشت: اداره هماهنگی مساعدت‌های بشری سازمان ملل متحد، ناامنی، بیکاری، حوادث طبیعی و افزایش قیمت مواد خوراکی را دلایل اساسی قحطی و گرسنگی در افغانستان خوانده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار