استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تبیین محاسن طرح سهمیه بندی بنزین موجب رفع نگرانی مردم می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگوی رسانه‌ای استان با شبکه استانی، در خصوص تشریح طرح سهمیه بندی بنزین اظهار داشت: طرح سهمیه بندی بنزین تورم زا نیست مگر اینکه عده‌ای با سوء استفاده به گرانی و افزایش قیمت‌ها منجر شوند، که با تشدید نظارت‌ها مانع این افراد خواهیم شد.

او افزود: برای بررسی هر طرحی که به مرحله اجرا می‎رسد باید محاسن و معایب آن طرح را بررسی و سپس بر اساس این موارد در مورد درستی یا نادرستی آن قضاوت کرد.

عباسی اضافه کرد: طرح سهمیه بندی بنزین اگرچه موجب نگرانی‌هایی در جامعه شده است، اما اگر محاسن و دستاورد‌های مطلوب این طرح برای مردم بخوبی تبیین شود، بی ‎شک نگرانی ‎های موجود برطرف و به اجرای صحیح طرح کمک بسزایی می ‎شود.

او، کاهش آلودگی هوا، مبارزه با قاچاق و تعدیل در مصرف بنزین را از مهمترین محاسن اجرای طرح سهمیه ‎بندی بنزین بیان کرد و گفت: علاوه بر آن درآمد حاصل از اجرای این طرح به سبد خانوار‌ها بازمی گردد و افرادی که از توان اقتصادی پایینی دارند از این درآمد بهره مند می‌شوند.

عباسی با قدردانی از هوشیاری و صبوری مردم در مواجه با طرح سهمیه بندی بنزین ادامه داد: برخی نسبت به زمان اجرای این طرح معترض بودند که هرچند این اعتراض‌ها و نقد‌ها را می‌پذیریم، اما از آنجا که کارشناسان اقتصادی با بررسی‌های بسیار، این زمان را بهترین زمان اجرای طرح تشخیص دادند، بی شک تدبیری در این نحوه اجرا در کار بوده است.

او افزود: این طرح با تصویب سران سه قوه و با حمایت مقام معظم رهبری به اجرا رسیده است که بی شک پشتوانه منطقی دارد و دستاورد‌های آن در بلندمدت محسوس‌تر خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: به گفته کارشناسان، اجرای این طرح سالانه ۳۵ هزار میلیارد ریال درآمد به همراه دارد که از این میزان حدود ۳۰ هزار میلیارد آن به سبد خانوار‌ها بازمی گردد و این موضوع در تقسیم عادلانه ثروت در کشور نقش مؤثری ایفا می‌کند.

او در خصوص نگرانی‌های مردم در خصوص افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات نیز گفت: تا کنون مصوبه‌ای در خصوص افزایش قیمت‌ها نداشته ایم و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با افزایش اکیپ‌های بازرسی و نظارت از وقوع افزایش قیمت و سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

عباسی ادامه داد: به هیچ صنفی اجازه افزایش قیمت نمی‌دهیم، اما در برخی موارد که عقل و منطق حکم می‌کند، قیمت‌ها در حد معمول افزایش می‌یابد.

او با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته در خصوص اجرای طرح سهمیه بندی بنزین افزود: برخی از این هجمه از سوی دشمنان خارجی انجام گرفت که به بروز ناامنی‌ها در جامعه منجر شد و برخی منتقدان و مخالفان داخلی دولت نیز با سیاهنمایی سعی در زیر سوال بردن این طرح داشتند.

عباسی اضافه کرد: در دولت نهم و دهم بنزین ۸۰ تومانی با رشد ۱۰ برابری به ۷۰۰ تومان افزایش یافت، اما در دولت یازدهم و دوازدهم قیمت بنزین ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرد، اما با تزریق ناامیدی و استرس، فضای کشور رو به ناآرامی سوق داده شد.

انتهای پیام/ف

طرح سهمیه بندی بنزین تورم زا نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
هیچ محاسنی ندارد جز گرانی کالاها .
آخرین اخبار