معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: امسال ۴۰۰ میلیون تومان کمک هزینه آزمایش های ژنتیک به نیازمندان استان پرداخت می شود.

کمک هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به نیازمندان در طرح غربالگریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر کوکاییان معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه طرح غربالگری ژنتیک در استان ۳ آذر امسال آغاز می‌شود، گفت: طرح غربالگری ژنتیک بردی افراد ۱۵ تا ۲۵ سال در دو دفتر ژنتیک شهرستان نهاوند در حال انجام است.

او در خصوص اجرای طرح غربالگری ژنتیک در شهرستان همدان هم گفت: ۵۰۰ پرونده مددجویان توانبخشی به صورت پایلوت در حال ردیابی است که قرار است یک ماهه انجام شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری به بهزیستی استان همدان ادامه داد: هم اکنون ۶ مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان‌های اسدآباد، همدان و نهاوند فعال است.

کوکاییان با بیان اینکه پارسال ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح غربالگری ژنتیک شرکت کردند افزود: امسال نیز هدف گذاری سازمان بهزیستی برای این تعداد است.

او با اشاره به چگونگی پرداخت کمک هزینه برای طرح غربالگری توسط بهزیستی اضافه کرد: به افراد بی بضاعت و افرادی که مورد تشخیص پزشک معالج قرار گرفته اند کمک هزینه آزمایشات ژنتیک پرداخت می‌شود.

کوکاییان با اشاره به اینکه پارسال ۲۵۰ میلیون تومان کمک هزینه مشاوره ژنتیک توسط بهزیستی استان به این افراد پرداخت می‌شود، بیان کرد: پیش بینی می‌شود کمک هزینه مشاوره ژنتیک امسال به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

این مسئول ابراز داشت: هزینه آزمایشات ژنتیک مددجویان توانبخشی توسط بهزیستی به طور کامل به ترتیب اولویت پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ج

کمک هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به نیازمندان در طرح غربالگری انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.