مصرف داروی هایپرتونیک ۷ درصد توانسته است تحول خوبی در وضعیت بیماران سی‌اف در کشور ایجاد کند.

داروی هایپرتونیک ۷ درصد در کشور تولید می شود/بهبود وضعیت بیماران سی‌اف با تولید داروی داخلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد سیدی فوق تخصص ریه کودکان و رئیس انجمن سی‌اف خراسان رضوی درباره این بیماری گفت: سی‌اف یکی از بیماری‎های مزمن است که از بدو تولد با علایم گوارشی و تنفسی بروز پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه بیماران سی‌اف نیاز به دارو‌های گوارشی و مکمل‌های تغذیه‌ای دارند، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی این بیماران جمع شدن ترشحات عفونی در ریه و ضرورت مصرف دارو برای پاکسازی ریه است. اگر قرار باشد بیماران سی‌اف ساده‌ترین نوع دارو را مصرف کنند باید ماهانه بیش از یک میلیون تومان برای هزینه دارو بپردازند. از دیگر سو دارو‌های جدید هم در کشورمان تولید نمی‌شود، در حالی که این دارو‌ها برای درمان بیماران سی‌اف ضروری است.

رئیس انجمن سی‌اف خراسان رضوی گفت: یکی از ضروری‌ترین دارو‌ها برای این بیماران آب نمک غلیظ ۷ درصد است که خوشبختانه از سوی شرکت داروسازی ثامن در حال تولید است، اما انتظار داریم دارو‌های بیماران سی‌اف در قالب یک سبد دارویی و با هزینه کم تولید و در اختیار بیماران قرار بگیرد.

سیدی افزود: تولید و مصرف داروی هایپرتونیک ۷ درصد توانسته تحول خوبی در وضعیت بیماران سی‌اف در کشور ایجاد کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

تولید داروی داروی هایپرتونیک ۷ درصد توسط داروسازی ثامن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.