فخاری با اشاره به روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: باید به شاخص‌های پیشگیری از خشونت و آزار جنسیتی علیه زنان توجه کرد.

لزوم تعیین شاخص‌های پیشگیری از خشونت علیه زنان در طراحی فضاهای عمومیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه این روز‌ها سخن از رقم و درصد خسارت‌ها زیاد است، گفت: فارغ از درستی یا نادرستی تصمیم اعلام شده در مورد قیمت بنزین یا شیوه اجرای آن، آنچه کسی به آن نپرداخت آسیب روانی وارد شده به جامعه و گروه‌های نسلی گوناگون است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به یادداشت خود در سال ۹۶ مبنی بر اینکه فقدان زبان گفت‌وگو با حاشیه و متن جامعه مسئله ساز است، تصریح کرد: درد مردم را باید از خود آن‌ها پرسید و این نخستین شرط گفت‌وگو است که از مواضع فرادست پایین بیایید و مهارت شنیدن منصفانه سخن مردم را بیاموزید و برای روش‌های نادرست از مردم پوزش بخواهید.

او با تأکید بر اینکه احساس حقارت ویرانگرتر از خود حقارت است، گفت: درماندگی در برابر فساد و دیوان سالاری برای یک جامعه خوره است و چه کسی به دور از رقابت سیاسی از مردم ۱۶ تا ۲۵ ساله در مورد گلایه‌هایشان سوال کرده و چه کسی از مردم راهنمایی خواسته است؟

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فرد یا جامعه خشونت دیده در واکنش به حفظ تحقیرشدگی دچار آسیب جدی می‌شود، گفت: کمتر از فشار روانی فزاینده ناشی از تحریم‌های گوناگون و سنگین از یک طرف و حواشی خطا‌های مدیریتی بلندمدت هزینه‌ای سنگین‌تر از میلیارد‌ها دلار دارد که شاید بسیاری محاسبه نمی‌کنند.

فخاری تصریح کرد: دولت باید مشی خود را از اعمال صرف قدرت حاکمیتی به چارچوب اجرایی تغییر دهد و دلجویی و بازسازی اعتماد عمومی را به کار ببندد.

او با بیان اینکه باید از مردم به خاطر رفتار و روش غافل گیر کننده‌ای که موجب نارضایتی شد پوزش خواست، گفت: همان گونه که در گفتار حساب اعتراض مردم از تخریب‌گران سامان یافته جدا است برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی باید شرایط ایمن را فراهم کنیم و برای حداقل‌هایی از امکانات که صبورانه مردم با آن کنار آمده اند منت بر سر آن‌ها نگذاشت.


بیشتر بخوانید: فراهانی خواستار استثنا شدن مراکز امدادی در زمانی قطعی اینترنت شد


فخاری با اشاره به قرار گرفتن در روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: وقتی کارفرمایان برای اجرای سیاست‌های پیشگیری از خشونت در محل کار گام برداشته‌اند و برخی دیگر هنوز کاری نمی‌کنند که کارفرمایان می‌توانند با آموزش به مدیران در مورد مصادیق خشونت اقدام کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه توجه به شاخص‌های تعیین امنیت و پیشگیری از خشونت و آزار جنسیتی در طراحی فضا‌های عمومی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به گستردگی سازمان شغلی شهرداری‌ها باید در جهت از میان برداشتن خشونت علیه زنان اقدام ویژه شود.

او افزود: توجه به هر دو جنبه ساز و کار‌های پیشگیری و پیگیری مصداق‌های خشونت و خشونت جنسی در فضا‌های کاری و اجرایی ضرورت دارد.

فخاری با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی، حمل و نقل و امنیت  افزوده برای زنانی که در مکان‌های عمومی کار می‌کنند ضرورت دارد، اظهار کرد: از این جهت رسیدگی دقیق و شکایت‌های آن‌ها حتی اگر به نظر واقعی نرسند هم دارای اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار