دبیر کل جمعیت هلال احمر:

حفظ سرمایه‌های اجتماعی بیش از گذشته اهمیت دارد

پیروی گفت: آسیب به سرمایه‌های اجتماعی به سادگی جبران پذیر نخواهد بود.

نعمتی/به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود رضا پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور صبح امروز در نخستین مراسم متولی امین موقوفات و تجلیل از واقفین، صالحین و واجبین جمعیت هلال احمر با اشاره به تاریخچه وقف در کشور ما و در رم باستان گفت: تاریخچه وقف به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد به نحوی که در ایران از زمان ساسانیان این سنت حسنه وجود داشته و ایرانیان برای کمک به نیازمندان سرمایه گذاری می‌کردند.
 
وی افزود:  در رم باستان نیز در سال ۱۵۰۵ میلادی نخستین کرسی فلسفه توسط پادشاه رم وقف شده و به این امر اختصاص یافته است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در ادامه نیز با اشاره به آیات نورانی ۱۶۰ سوره انعام بیان کرد: خداوند ۱۰ برابر آن چیزی که انفاق می‌کنند را پاداش می‌دهد.
 
پیروی ادامه داد: همچنین حضرت امیرالمومنین (ع) بیان کردند بهترین مردم کسانی هستند که نفعشان به سایرمردم می‌رسد. از سالیان پیش در کشور ما و در احکام ما به ویژه قرآن به این سنت حسنه یعنی وقف سفارش شده است و الحمدالله که تا به امروز به قوت خود ادامه دارد.

پیروی ادامه داد: امروز دشمنان مردم ایران را نه تنها از نظر اقتصادی بلکه با سرمایه‌های اجتماعی کشور مورد هدف قرار داده‌اند و هلال احمر به عنوان نهادی که حافظ بسیاری از سرمایه‌های اجتماعی کشور است از این هدف‌گیری دشمن بی نصیب نمانده است.

او با اشاره به اینکه محاصره و فشار‌های اقتصادی اگر چه بسیار حائز اهمیت است، اما قابل جبران هم می‌تواند باشد، افزود: در حالی که آسیب به سرمایه‌های اجتماعی به سادگی جبران پذیر نخواهد بود، بنابراین دقت و درایت ما در حفظ سرمایه‌های اجتماعی بیش از گذشته اهمیت دارد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور  با بیان اینکه امروز یکی از آسیب‌های بزرگ کشور از طریق جوانان و فضای مجازی وارد شده است، یادآور شد:  لازم است واقفین و خیرین در هلال احمر با انجام کار کارشناسی در جهت کمک به جوانان برای دور ماندن از این آسیب‌ها حرکت کنند.
 
در پایان نخستین مراسم تجلیل از واقفان، مصالحین و واحدین از ۳۱ واقف به نمایندگی از ۳۲ استان کشور تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار