زالی گفت: در بخش بسیجیان فعال دانشگاه مفتخریم که بالغ بر بالای ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در این مجموعه در حال  خدمات رسانی هستند.

جزئیات خدمت رسانی و امداد رسانی بسیجیان فعال عرصه جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست گرامیداشت تکریم و تفهیم بسیجیان جامعه پزشکی در هفته بسیج اظهار کرد: هدف از این نشست تکریم و تفهیم از براداران و خواهران بسیجی به صورت خاص است.  تکریم از عزیزان ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران که  در چندین عرصه اجتماعی، امدادی، خدمت رسانی، پرونده درخشان و کارنامه ارزنده‌ای را به یادگار گذاشته‌اند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران افزود: بخش اصلی این گروه فعالان بسیج را افرادی تشکیل داده اند  که در سیل سال گذشته، پیش آهنگانه و جسورانه  امداد رسانی و خدمت رسانی کرده اند. این افراد در استان لرستان به ویژه  پل‌دختر  مشتاقانه و ایثارگرانانه  به خدمت شتافتند و کارنامه بسیار زیبا  و  ستودنی را رقم زدند.
 
او تصریح کرد:  در زلزله اخیر و زلزله کرمانشاه بازهم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تبلور بسیج گونه، پیشتاز حرکت‌های بزرگ امدادی بود؛ به طوریکه در روز‌های آغازین، گروه‌های مختلفی در قالب نظم خاص و قابل مطلوبی حضور پیدا کردند و این نشان دهنده عزم بلند بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عرصه خدمت رسانی است.
 
زالی گفت: امسال برای اولین بار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به طور مستقل یک تیم پزشکی در قالب مواکب اربعین مستقر کرد و با ارائه خدمات در محل، با عالی‌ترین و متعدد‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی در اربعین حسینی حضور پیدا کرد و حجم وسیعی از خدمات را در زمینه‌های مختلف دادند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران بیان کرد: خوشبختانه برادران و خواهران بسیجی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال‌ها اخیر کار‌های بسیار بزرگ و ماندگار در این عرصه انجام داده اند که لازم است در فضا‌های فرهنگی و عمومی دانشگاه نهادینه شود و در راستای خدمات امدادی قرار بگیرد.
بیشتر بخوانید: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بزرگ‌ترین تولیدکننده خدمات سلامت است/ طلب ۸۷۰ میلیارد تومانی دانشگاه از صندوق‌های بیمه‌گر

زالی یادآوری کرد: در بخش بسیجیان فعال دانشگاه مفتخریم که بالغ بر بالای ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در این مجموعه فعالیت داشته  و امروزه به صورت بسیجی فعال در حال  خدمات رسانی هستند.
 
او ادامه داد: در جمع بسیجیان جامعه پزشکی ۴۴۰ عضو هیئت علمی ممتاز فعالند   که این تعداد نشان دهنده فرهنگ شهادت و ایثار است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: یکی از مباحث مهم این نشست ارتقا معنوی و افزایش سطح توانمندی معنوی همکاران بوده که بسیج  پیش شرط و برون مایه این  فعالیت ها است زیرا بسیج بر پایه مسائل اعتقادی و فرمان‌ها اسلامی ایجاد شده است و تمام فعالیت‌های پویا و پر شتاب بر اساس همین اعتقادات است. 
 
زالی گفت: یکی دیگر از مباحث این جلسه مشارکت افراد بسیجی در طرح شهید رهنمون است که امروزه  در حال رشد و مترقی خواهد بود. این طرح برای محرومیت زدایی و زدودن آلام از نابرخوردان‌ها در مناطق محروم  است که نیازمند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند،که طبق این طرح  در عالی‌ترین سطح و بالاترین کیفیت  مورد درمان قرارمی گیرند. 
 
او  در ادامه افزود: بسیجیان فعال جامعه پزشکی توانسته‌اند با این حرکت،  طعم شیرین و حلاوت خدمت را نسبت به محرومین بچشند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: این امداد رسانی‌ها از دیدگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی پنهان نخواهد ماند و حتما مورد عنایت قرار می‌گیرد .  مناطقی که تحت پوشش دانشگاه هستند با مشارکت مضاعف برای زدودن فقر طبق طرح شهید رهنمون دنبال می شوند.

او گفت: تمام مسائل اعم از  علمی پزشکی ، سیاسی، اجتماعی  طبق اندیشه ورزی در دانشگاه شکل گرفته و به جلو پیش خواهد رفت و برای حل آن ها از دستورات علمی استفاده  می شود. 

انتهای پیام/

جزئیات خدمت رسانی و امداد رسانی بسیجیان فعال عرصه جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار