پیام‌های تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت آیت‌الله میرمحمدی

در پی درگذشت نماینده تهران در مجلس خبرگان، جمعی از شخصیت‌ها و مقامات سیاسی این اتفاق را تسلیت گفتند.

پیام‌های تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت آیت‌الله میرمحمدیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح دیروز خبر درگذشت آیت‌اللّه سیدابوالفضل میرمحمدی زرندی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در خروجی‌ رسانه‌ها قرار گرفت.

در پی این اتفاق، تعدادی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، پیام‌های تسلیت خود را به مردم و جامعه سیاسی کشور، به خصوص فرزند آن مرحوم، سیدمحمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند و از خداوند برای ایشان تقاضای آمرزش کردند.


بیشتر بخوانید: آیت‌ الله سیدابوالفضل میرمحمدی درگذشت


در ادامه شرح پیام‌های تسلیت این افراد را می‌خوانید:

 

تسلیت مقامات سیاسی به مناسبت درگذشت سید ابوالفضل میرمحمدی


مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم پرهیزکار آیت‌الله حاج سیدابوالفضل میرمحمدی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم پرهیزکار آیةالله آقای حاج سیدابوالفضل میرمحمدی رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرم و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان و به همه‌ی ارادتمندان و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم. این عالم بزرگوار عمر با برکتی را با نزاهت و سلامت نفس گذرانیده و در دوران جمهوری اسلامی منشأ خدمات بوده‌اند، سال‌ها نمایندگی در مجلس خبرگان و عضویت در شورای عالی قضائی و نیز اشتغال در دانشگاه در شمار مسئولیت‌های ایشان بود. از خداوند متعال مغفرت و رحمت و حشر با اجداد طاهرین را برای ایشان مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۳ آذر ۱۳۹۸

تسلیت مقامات سیاسی به مناسبت درگذشت سید ابوالفضل میرمحمدی

 

حجت الاسلام حسن روحانی

رئیس جمهور در پیامی ارتحال عالم پارسا حضرت آیت الله «سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی» را تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم پارسا حضرت آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی، موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

این فقیه وارسته که افزون بر حضور مؤثر در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی همچون نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مدیریت عالمانه و توأم با تقوا و اخلاص مراکز علمی و دانشگاهی، عمر شریف‌شان را در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت (ع)، تقویت وحدت حوزه و دانشگاه و تربیت طلاب سپری کردند، کارنامهٔ پرباری از خود برجا گذاشتند.

اینجانب این ضایعه را به خانواده مکرم ایشان و عموم بستگان معزز تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علّو درجات و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

 

تسلیت مقامات سیاسی به مناسبت درگذشت سید ابوالفضل میرمحمدی

آیت‌اللّه صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال پیامی درگذشت نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان را به سیدمحمد میرمحمدی، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تسلیت گفت.

متن پیام آیت الله صادق آملی لاریجانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثَلمة لایسدّها شیء إلی یوم القیامة

جناب آقای دکترمیرمحمدی

عضومحترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

خبر ارتحال والدمحترم، عالم وارسته حضرت آیت الله آقای حاج سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه قم موجب تأسف وتاثر فراوان اینجانب گردید.

اینجانب ضایعه درگذشت این فقیه بزرگوار که در حوزه‌های علمیه، دانشگاه و دستگاه قضایی، منشأ خدمات ارزنده فراوان بودندرا به محضرحضرت بقیه الله (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حضرتعالی و بیت محترم ایشان تسلیت می‌گویم وضمن طلب علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید، صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.

آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

تسلیت مقامات سیاسی به مناسبت درگذشت سید ابوالفضل میرمحمدی

آیت الله جنتی

در پی ارتحال آیت الله میرمحمدی نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، رئیس این مجلس، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام حضرت آیت الله جنتی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمة لایسدّها شئ»
ارتحال عالم فرزانه و محقق گرانمایه حضرت آیت الله آقای حاج سیدابوالفضل میرمحمدی «رضوان الله علیه»، موجب تأثر و تألم گردید.
آن مرحوم از جمله پیشگامان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بود که به همراه سایر فضلا و روحانیون در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی نقش بسزایی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های مختلف از جمله چندین دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری همواره از پشتیبانان امام راحل (ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بوده است.
این عالم مجاهد در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی به ویژه علوم قرآنی و تفسیر قرآن کریم و حضور مؤثر حوزوی و دانشگاهی نیز از چهره‌های ماندگار این دوران بود و هم اکنون برخی از آثار و تألیفات ایشان در زمره کتب درسی در حوزه و دانشگاه تدریس می‌شود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت محضر شریف رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، مراجع عظام، علمای اعلام، نمایندگان محترم خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه، خاندان و فرزندان گرامی ایشان، مردم شریف استان‌های مرکزی و تهران و همه ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.


احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

 

تسلیت مقامات سیاسی به مناسبت درگذشت سید ابوالفضل میرمحمدی

 

پرویز داودی

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درگذشت آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی پدر سیدمحمد میرمحمدی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را به وی تسلیت گفت.

در متن پیام پرویز داودی آمده است:

جناب آقای سید محمد میرمحمدی

عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام علیکم.

احتراما؛ با نهایت تاسف درگذشت والد گرامی جنابعالی مرحوم حضرت آیت‌الله سیدابوالفضل میرمحمدی را تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای جنابعالی و خانواده محترم صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

پرویز داودی

عضو مجمع و رئیس دفتر

 

پیام‌های تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت آیت‌الله میرمحمدی

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور در پیامی درگذشت عالم وارسته آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن پیام جهانگیری به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقای سید محمد میر محمدی

درگذشت عالم وارسته پدر بزرگوارتان آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری که عمر پر برکت خود را در حوزه های علمیه و مسئولیت های مختلف در جهت خدمت به مردم و نظام اسلامی صرف کردند، موجب تأسف و تأثر گردید. این ضایعه را به جنابعالی و سایر بستگان محترم تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسئلت دارم.

پیام‌های تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت آیت‌الله میرمحمدی

علی‌اکبر ولایتی

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در پیامی درگذشت آیت‌اللّه حاج سیدابوالفضل میرمحمدی را تسلیت گفت.

متن این پیام شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله حاج سیدابوالفضل میرمحمدی عالم بزرگوار و جلیل القدر که عمر با برکت خویش را در راه تعالیم بلند اسلام و معارف ارزشمند اهل بیت (علیهم السلام) سپری کرد موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این عالم ربانی خدمات ارزشمندی به نظام اسلامی داشت و در مسئولیت های مختلف همچون نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و عضویت شورای عالی قضائی منشاء خدمات فراوان‌ بوده است‌.

اینجانب مراتب تسلیت و تعزیت خود را به مقام معظم رهبری ، بیت معزز آن مرحوم و علاقمندان ایشان به خصوص فرزند برمندشان ، جناب آقای دکتر میرمحمدی ، ابراز داشته و برای آن عالم ربانی رحمت و غفران الهی مسئلت می نمایم.

 

انتهای پیام/

تسلیت های درگذشت آیت‌ الله میرمحمدی زرندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار