آشنا گفت: از مهرماه سال جاری تا کنون ۱۲ نمایشگاه کتاب استانی در کشور برگزار شده که بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان کتاب فروخته شده است.

 آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: نمایشگاه‌های کتاب یکی از موثرترین نهاد‌های فرهنگی هنری هر استان است و این نمایشگاه‌ها با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش آگاهی مردم برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه کتاب مهمترین عنصر فرهنگی هر جامعه است، افزود: همچنین کتاب محور دانایی و مقابله با جهل؛ با خواندن کتاب میسر می‌شود.

آشنا تحکیم خانواده و اعتقادات، باور‌ها و هم زیستی مسالمت آمیز را از طریق علم و دانش میسر دانست وادامه داد: نمایشگاه‌های کتاب به دانش، بصیرت و هم زیستی مسالمت آمیز و داشته‌ها و باور‌ها کمک می‌کند.

 مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران  با اشاره به برگزاری سیزدهیمن نمایشگاه کتاب در استان خراسان جنوبی، افزود: نمایشگاه بیرجند در همه حوزه‌های دینی، دفاع مقدس، دانشگاهی، خانواده، کودک و نوجوانان، پزشکی، دام پزشکی وعمومی کتاب به نمایش گذاشته و مردم می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

او با بیان اینکه از مهرماه تا کنون ۱۲ نمایشگاه کتاب در سراسر کشور برگزار شده است که در این نمایشگاه‌ها بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان کتاب توسط مردم خریداری شده است تصریح کرد: هم اکنون سیزدهمین نمایشگاه کتاب در خراسان جنوبی افتتاح شد که امیدواریم استقبال مردم از این نمایشگاه هم خوب باشد.

آشنا با اشاره به مشکلات حوزه کتاب، تصریح کرد: با فراهم کردن کاغذ با نرخ مصوب، فرصتی برای چاپ کتاب فراهم شد و مشکلات حوزه کتاب تا حدودی مرتفع شد.

برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.