فرهنگ یک سرمایه ‎گذاری غیر جذاب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فرهنگ یک سرمایه ‎گذاری غیر جذاب است به این معنا که هر شخصی به دنبال پول باشد به این حوزه ورود نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فرهنگ یک سرمایه ‎گذاری غیر جذاب است به این معنا که هر شخصی به دنبال پول باشد به این حوزه ورود نمی‌کند.

احمدحسین فتایی افزود: خدمات فعالان وادی فرهنگ بسیار ارزشمند است چراکه ماندگاری ان‌ها در این کار پرزحمت و بدون نفع اقتصادی تنها به دلیل عشق و علاقه بوده است.

او  با اشاره به اینکه بزرگترین بعثت انسانی با کتاب آغاز شده تصریح کرد: جرقه‌ای که در ذهن یک نویسنده ایجاد و بعد از آن تبدیل به نوشتار می‌شود یک فرایند طولانی با مشقات فراوان است که تنها اهل دل و اهالی فرهنگ می‌توانند سختی‌ها را در این رکود اقتصادی تحمل کنند.

او ادامه داد: در حوزه‌های زیرساختی مانند راه و شهرسازی و مخابرات، نتیجه اقدامات برای همگان قابل مشاهده است، اما در حوزه فرهنگ و چاپ کتاب اینگونه نیست که چنانچه کار اصولی صورت گیرد و با مشارکت مردم و آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها به دور از موازی کاری باشد؛ تاثیر و نمود بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای بدون داشتن زیربنای فرهنگی به رشد و توسعه نخواهد رسید گفت: سرانه مطالعه روزانه در کشور ۱۳ دقیقه است که در مقایسه با سال ۹۴ رشد مساوی دارد در حالیکه انتظار می‌رفت بعد از گذشت چهار سال روند افزایشی رسیده باشد.

فتایی افزود: دغدغه اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مطالبه مردم تکمیل مجتمع فرهنگی و تالار مرکزی با پیشرفت ۲۰ درصدی است که قرار بود با بودجه ملی ساخته شود، اما از طرح ملی به استانی تبدیل شده و نیازمند توجه مسوولان است.

انتهای پیام/ب

سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ جذابیت ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.