نجات ۱۰۷ مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی

نیروی دریایی لیبی اعلام کرد در دو عملیات جداگانه در ساحل غربی این کشور ۱۰۷ مهاجر غیرقانونی را نجات داده است.

نجات ۱۰۷ مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی نیروی دریایی لیبی اعلام کرد نیرو‌های گارد ساحلی در نخستین عملیات امداد و نجات خود، ۵۷ مهاجر غیرقانونی را در سواحل طرابلس نجات دادند. همین نیرو‌ها در عملیات امداد و نجات دوم توانستند ۵۰ مهاجر غیرقانونی از ملیت‌های مختلف آفریقایی را نجات دهند.

مهاجران نجات یافته به مرکز پذیرش آوارگان در طرابلس منتقل شدند. روز گذشته نیروی دریایی لیبی اعلام کرده بود که در پنج عملیات جداگانه در ساحل غربی، ۳۸۳ مهاجر غیرقانونی را نجات داده است.

۲۲ نوامبر، سازمان بین المللی مهاجرت (OIM) از اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا خواست تا در نحوه برخورد با مهاجران غیرقانونی در لیبی تغییرات فوری اعمال کنند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده بیش از ۸۶۰۰ مهاجر غیرقانونی به بازداشتگاه‌هایی در لیبی منتقل شده اند که از قبل پر از زندانی بودند و در آن‌ها جایی برای زندانیان بیشتر وجود نداشت. سازمان ملل متحد نیز شرایط غیرقابل قبول، نقض حقوق بشر و ناپدید شدن افراد را در لیبی محکوم کرده است.

هزاران مهاجر غیرقانونی که اغلب آفریقایی هستند به طور مرتب سعی می‌کنند از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند. لیبی با توجه به نبود امنیت و هرج و مرج از زمان اعتراضات مردمی که به سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی در سال ۲۰۱۱ منجر شد‏ به محلی برای آغاز حرکت مهاجران غیرقانونی به سوی کشور‌های اروپایی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار