مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۴ آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۸۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروزدوشنبه ۴ آذر ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخا مقدم  گفت: ماموران ایست و بازرسی " شهید یداللهی " هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار به جکیگور" به یک دستگاه تریلی سوخت کش مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بیان کرد: خودرو تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

بی توجهی به جلو حادثه آفرید

برخورد وانت تویوتا با عابر پیاده در محور "نیمروز-زابل"، عابر سالخورده را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: گزارش یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۵ محور نیمروز-زابل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ارسال و بلافاصله تیمی از پلیس راه به همراه ماموران کلانتری ۱۱ نیمروز برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه وانت تویوتا با مردی ۸۰ ساله که در حال عبور از عرض جاده بوده برخورد کرده است.

سرهنگ بهروزی زاده تصریح کرد: در این حادثه عابر پیاده مجروح که پس از انتقال به بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه حادثه را بی توجهی به جلو راننده وانت اعلام کرده است.

هشدار پلیس فتا در مورد سوء استفاده کلاهبرداران

سرپرست پلیس فتا استان در مورد کلاهبرداری‌های سایبری در خصوص طرح مصرف بهینه سوخت و طرح حمایتی معیشتی هشدار داد.

سرهنگ مرتضی بزی  گفت: با توجه به شروع اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و سهمیه‌بندی بنزین افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

او افزود: پس از اجرای طرح عده‌ای سودجو اقدام به ارسال پیامک‌هایی برای طرح سهمیه بنزین با عناوینی نظیر: "فعال سازی فوری کارت سوخت"، "ثبت نام سهمیه کارت سوخت"، "دریافت سهمیه بنزین ویژه تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی" و همچنین در طرح حمایت معیشتی پیام‌هایی مانند"حمایت از سبد غذایی خانوار"، "ثبت نام سهام عدالت"، "ثبت نام برای طرح معیشتی"، متقاضیان که همانا قربانیان کلاهبرداران می‌باشند را به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و نسبت به برداشت غیرمجاز و خالی کردن حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.

سرهنگ بزی تصریح کرد: شهروندان گرامى به هیچ عنوان فریب اینگونه پیام‌ها را نخورند چرا که این پیام‌ها پوچ، توخالی و وعده‌های دروغین هستند و شهروندان آخرین اخبار مبنى بر نحوه ثبت نام کارت سوخت و طرح معیشتى دولت را از خبرگزارى‌هاى رسمى و رسانه ملی کشور پیگیرى نمایند.

وی درخصوص نحوه پیشگیرى از برداشت‌هاى غیرمجاز نیز به شهروندان توصیه کرد: از حساب‌هاى حقوقى و اصلى خود براى داد و ستد‌های اینترنتی و انجام خرید‌هاى اینترنتى استفاده نکرده و براى یک حساب بانکى با موجودى محدود و مشخص اقدام به تهیه رمز دوم نمایند و منظور بالابردن امنیت در خریدهاى اینترنتى نسبت به فعال سازى رمز دوم یک بار مصرف از طریق بانک‌هاى عامل اقدام نمایند.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مجرمان به منظور کلاهبرداری اینترنتی از شیوه و شگرد‌های مختلفی از جمله سرقت هویت و اطلاعات مالی از طریق فیشینگ، سرقت هویت و اطلاعات بانکی از طریق مهندسی اجتماعی و سرقت اطلاعات از طریق جاسوس افزار‌ها استفاده می‌کنند، پس با فرهنگ سازی فضای مجازی و ارتقاء علم و سواد رسانه‌ای خودمان، پلیس فتا خود باشیم.

در خور اشاره است، پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به آدرس زاهدان، بلوار بهداشت جنب مجتمع قضایی شهید موسی نوری یا با شماره تماس‌های ۲۱۸۲۵۹۰۸ و ۲۱۸۲۵۹۰۳ و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار