ارتش سوریه یک منطقه را در شمال غربی این کشور از کنترل معارضان وابسته به گروه تروریستی القاعده خارج کرد.

ارتش سوريه منطقه‌ای در جنوب ادلب را از اشغال القاعده آزاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد ارتش سوریه روز یکشنبه پس از بیرون راندن گروه‌های معارض مرتبط با القاعده، منطقه میشرفه در حومه جنوبی استان ادلب را آزاد کرد.

سانا گزارش داد ارتش سوریه در عملیاتی که به آزادسازی منطقه مشیرفه منجر شد برخی از تجهیزات سنگینی که معارضان از آن استفاده می‌کردند را منهدم کرد.

طبق گزارش سانا، شماری از گروه‌های مسلح از مشیرفه به سوی دیگر مناطقی که تحت کنترل معارضان در جنوب ادلب است، فرار کردند.

یک منبع نیرو‌های مسلح سوریه به خبرگزاری شینهوا گفت پیشروی نیرو‌های ارتش به سوی مشیرفه با پشتیبانی هوایی میسر شد. معارضان مسلح از مشیرفه به عنوان پشت جبهه برای گلوله باران مناطق تحت کنترل دولت در جنوب ادلب استفاده می‌کردند.

شبکه تلویزیونی العالم هم به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: ارتش سوریه روستای ارض الزرزور در جنوب غرب روستای الخلاخیل در حومه جنوب شرق ادلب را آزاد کرد.

منطقه ادلب که به عنوان آخرین پایگاه گروه‌های مسلح در سوریه در نظر گرفته می‌شود. چند منطقه در ادلب از جمله مناطق کاهش تنش به حساب می‌آید که از طریق مذاکره بین روسیه و ترکیه مشخص شده است. ترکیه از برخی از گروه‌های معارض سوری پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار