اجلاسیه نماز با حضور مشاور وزیر آموزش وپرورش در نظرآباد برگزار شد.

برگزاری اجلاسیه نماز در نظرآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت الاسلام سید جواد بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه بزرگ نماز شهرستان نظرآباد با اشاره بر نعمات الهی گفت: یکی از اصلی ترین راه های گرایش افراد به سمت  نماز و ترغیب  هرچه بیشتر به خداوند ،آشنایی با نعمات الهی است.

او افزود: در قرآن کریم از حدودا ۱۲۰۰ نعمت الهی همچون انواع میوه ها، اعضای بدن انسان، آسمان و زمین، پدر و مادر  نام برده شده و این وظیفه همگان به ویژه معلمان و مربیان است که با یاد از نعمات الهی در گرایش نسل جوان که  سرمایه ما و آینده سازان این مرز و بوم هستند به سمت و سوی نماز اقدام کنند.

حجت الاسلام بهشتی گفت: خداوند در آیه ۱۰۲ سوره نساء خطاب به پیامبر می‌فرماید در میدان جنگ رزمندگان اسلام را به ۲ قسمت کرده و روبروی دشمن نماز جماعت را بپا دار که این مهم بدان معناست که هر در موقعیتی و به هر قیمتی مسلمان باید نمازش را خوانده و اهمیت آن را برای همگان به نمایش بگذارد.

او  با بیان اینکه ادبیات فارسی و دبیران این رشته می توانند منتقل کنندگان خوبی در ترغیب دانش آموزان و دانشجویان به نماز باشندگفت: اشعار فارسی بسیار غنی و ارزشمندی در خصوص حمد و ثنای خداوند و اهمیت نماز توسط شاعران نامی ایران همچون نظامی وسنایی سروده شده که ستاد اقامه نماز کشور نیز این اشعار را جمع آوری و منتشر کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دبیران و مربیان ادبیات فارسی از طریق بهره از این اشعار نامبرده می توانند در گرایش نسل جوان به سمت نماز بسیارموثر باشند.

انتها پیام/ن.ق

ترویج فرهنگ نماز دربین دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.