پیکر آیت‌الله میرمحمدی،نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی جامعه مدرسین در حرم حضرت معصومه(س)خاکسپاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرحوم آیت الله میرمحمدی زرندی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که پس از عمری مجاهدت دار فانی را وداع کرد. 

 

آیت الله میرمحمدی در حرم بانوی کرامت(س) خاکسپاری شد

آیت الله میرمحمدی در حرم بانوی کرامت(س) خاکسپاری شد

 

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله میرمحمدی ،نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی جامعه مدرسین و حوزه‌های علمیه امروز ازمقابل مسجد امام حسن عسکری(ع)در قم تشییع و با اقامه نماز آیت الله شبیری زنجانی در حرم حضرت معصومه(س)خاکسپاری شد.

مرحوم آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه قم، در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در بخش زاویه زرند از توابع شهرستان ساوه (استان مرکزی) در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود،و پس‌ از گذراندن‌ دروس‌ مقدماتی‌ و سطوح‌ عالیه‌ حوزه‌، به تدریس و تالیف و تحقیق پرداخت.

آیت الله میرمحمدی در حرم بانوی کرامت(س) خاکسپاری شد

از ایشان آثاری چون: بحوث‌ فی‌ تاریخ‌ القرآن‌ و علومه‌، تاریخ‌ و علوم‌ قرآن‌، تلاث‌ دراسات‌ فی‌ الفقه‌ و المشتبه‌، هل‌ یجوز التعزیر بالحبس‌ او بالمال‌، زندان‌ و زندانی‌ در اسلام‌ و تفسیر قرآن‌ به یادگار مانده است.

او به همراه‌ سایر فضلا و روحانیون‌ از مدافعین‌ نهضت‌ اسلامی‌ امام خمینی (ره) بود و در امضاء برخی‌ از اعلامیه‌ها علیه‌ رژیم‌ ستمشاهی‌ و حمایت‌ از حضرت‌ امام‌ نقش‌ داشته‌ است‌ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های رئیس‌ دادگاه‌ انقلاب‌ قم‌، عضو هیأت‌ عفو حضرت‌ امام‌(ره‌)، همکاری‌ مؤثر با آیت الله‌ دکتر بهشتی‌ در هیأت‌ تهیه‌ و تدوین‌ لوایح‌ قضایی‌، رئیس‌ شعبه‌ دوم‌ دیوان‌ عالی‌ کشور، عضو شورای‌ عالی‌ قضایی‌، عضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و عضو مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌، مسئول‌ گزینش‌ علمی‌ قضات‌، رئیس‌ هیأت‌ تجدیدنظر بررسی‌ تخلفات‌ هیأت‌ علمی‌ دانشگاه‌ تهران‌، رئیس‌ دانشکده‌ الهیات‌ و معارف‌ اسلامی‌ دانشگاه‌ تهران‌ را پذیرفت.

آیت الله میرمحمدی در حرم بانوی کرامت(س) خاکسپاری شد

این مراسم  با حضور علما و اساتید حوزه و خیل عظیمی از اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری (ع) به‌طرف حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

انتهای پیام/ح

 تشییع و خاکسپاری آیت الله میرمحمدی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار