معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت فارس از کارت قرمز بازرسان به ۱۸۴ واحد گران‌فروش در شیراز خبر داد.

کارت قرمز بازرسان به ۱۸۴ واحد گران‌فروش در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد ابراهیم صداقت معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت فارس با تاکید بر برخورد این سازمان با افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه سهمیه‌بندی سوخت، گفت: از زمان اجرای این طرح در ۲۵ آبان تا دوم آذرماه، ۲ هزار و ۶۷ مورد بازرسی از اصناف و واحد‌های خدماتی در شیراز داشته‌ایم که در این میان، ۱۸۴ پرونده تخلف به ارزش ۶۱۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

او افزود: به منظور کنترل قیمت‌ها و مقابله با گران‌فروشی، نظارت بر بازار با جدیت در حال انجام است به نحوی که هم‌اینک در شهر شیراز روزانه ۲۵ تیم بازرسی فعالیت دارند که این تعداد بی‌سابقه است.

صداقت ادامه داد: سازمان صمت فارس در هفته گذشته، ۳۶ مورد گشت مشترک نیز با دستگاه‌های نظارتی به ویژه اداره‌کل تعزیرات حکومتی داشته است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت فارس گفت: نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها در استان به ویژه در کلانشهر شیراز با جدیت ادامه دارد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

صداقت افزود: با توجه به نظارت جدی که وجود دارد طی روز‌های اخیر شاهد هیچگونه افزایش قیمتی در کالا‌های مصرفی و اساسی از جمله لبنیات نبوده‌ایم و اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز اقلام و کالا‌های خود را با تخفیف‌های ۱۰ تا ۵۰ درصد عرضه می‌کنند.

افزایش قیمت گوجه‌فرنگی ربطی به اصلاح قیمت بنزین ندارد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت فارس با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات میوه و تره‌بار از جمله گوجه طی روز‌های اخیر افزود: این افزایش قیمت هیچ ارتباطی به بحث اصلاح قیمت بنزین ندارد و علت آن این است که الان فصل گوجه نیست و از طرفی بارندگی‌های اخیر هم باعث شد که امکان برداشت این محصول تا چند روز وجود نداشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به اعلام تعاون روستایی استان مبنی بر اینکه طی روز‌های آتی حجم زیادی از محصول گوجه از استان‌های بوشهر و هرمزگان وارد استان فارس می‌شود بنابراین روند قیمت این محصول طی روز‌های آینده رو به کاهش خواهد بود.

صداقت گفت: همچنین سازمان تعاون روستایی استان نیز با هدف کنترل قیمت گوجه از روز گذشته در هفت بازارچه سازمان میادین اقدام به عرضه گوجه فرنگی کرده است.

تشکیل ۴۲ پرونده تخلف در میدان میوه و تره بار شیراز

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: بازرسان ما همچنین به منظور کنترل و نظارت بر قیمت‌ها در بازار میوه و تره بار و همچنین کارخانه‌های تولید لبنیات مستقر هستند و بر عرضه اجناس و کالا‌ها نظارت دارند.

او گفت: طی روز‌های اخیر ۵۵۰ مورد بازرسی از غرفه‌های میدان میوه و تره بار شیراز انجام شده و ۴۲ پرونده نیز تشکیل شده و علاوه بر این، گشت سیار تعزیرات نیز در این میدان مستقر شده است.

فعالیت شبانه‌روزی سامانه ۱۲۴ 

صداقت با اشاره به فعالیت شبانه روزی اپراتور سامانه تلفنی ۱۲۴ در استان فارس، گفت: از ۲۵ آبان‌ماه گذشته تا دوم آذرماه جاری، حدود یک هزار گزارش مردمی درباره تخلف واحد‌های صنفی و خدماتی به این سامانه اعلام شده است.

او ادامه داد: مردم از طریق شماره تلفن ۱۲۴، سایت www.۱۲۴.ir و نرم‌افزار آپ بر روی تلفن همراه این گزارش‌ها را ارسال کرده‌اند که با دقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

این مقام مسؤول همچنین گفت: در روز‌های اخیر در منطقه غرب شیراز و در محدوده شهرک صدرا و گلستان ۲ تیم بازرسی مستقر کرده‌ایم که به شکایت‌های مردمی به فوریت رسیدگی شود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار