مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: طرح توسعه سولفات پتاسیم در استان سمنان تا ۲۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی رستمی مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران با اشاره به اینکه نیاز سالانه ایران به سولفات پتاسیم ۲۰۰ هزار تن است که ۱۰۰ هزار تن از این میزان به کشور وارد می‌شودگفت: ایران از واردکنندگان بزرگ سولفات پتاسیم است که با راه‌اندازی طرح توسعه سولفات پتاسیم در استان سمنان این واحد معدنی ۱۶ تا ۲۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور ایجاد می‌کند و  با تکمیل و راه‌اندازی این طرح، نیاز کشور به واردات این ماده معدنی تا حدی کاهش می‌یابد.

او افزود: سولفات پتاسیم در بازدهی باغات اثر مطلوبی دارد و این ماده در کاهش طیفی از آفات و بهبود مصرف آب تولیدات کشاورزی اثر دارد.

رستمی اظهار داشت: هزینه طرح توسعه سولفات پتاسیم این واحد معدنی یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال در راستای این طرح سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران تاکید کرد: با راه‌اندازی این طرح، ۱۵۰ اشتغال مستقیم و بیش از ۳۰۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

رستمی تصریح کرد: مراحل بعدی این طرح نیز در دستور کار است که با تحقق آن‌ها ایران از واردات سولفات پتاسیم بی‌نیاز می‌شود.

انتهای پیام / م

راه اندازی طرح توسعه سولفات پتاسیم در استان سمنان زمینه ایجاد اشتغال۴۵۰ نفر در این استان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار