رئیس اجرائی دولت افغانستان در دیدار با هیاتی از مجلس سنای آمریکا تاکید کرد که تقلب در انتخابات دیگر برای مردم قابل قبول نیست.

عبدالله: تقلب در انتخابات دیگر برای مردم قابل قبول نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دیدار با هیاتی از مجلس سنای آمریکا در کابل تاکید کرد که تقلب و تخلف انتخاباتی دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

عبدالله ابراز امیدواری کرد که نتایج انتخابات طبق قانون و بر اساس آرای پاک مردم افغانستان از سوی نهادهای مسئول اعلام شود.

وی تاکید کرد: از تقلب در انتخابات‌های افغانستان از سوی آنانی که از تقلب سود برده‌اند و سود می‌برند به صورت نظام مند استفاده می‌گردد و این وضع دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

عبدالله عبدالله اضافه کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹، سرنوشت و آینده دموکراسی و انتخابات در افغانستان مطرح است.

وی همچنین صلح را از اولویت‌های مردم افغانستان خواند و از اقدامات آمریکا در امور صلح این کشور استقبال کرد. رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد: تمام جریان‌ها در افغانستان آماده‌اند از صلح و تلاش‌ها برای صلح استقبال نمایند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان افزود که مبارزه با تروریسم در افغانستان با همکاری نیروهای بین‌المللی ادامه دارد و داعش در این اواخر در شرق افغانستان متحمل شکست سنگین گردیده است.

وی بیان داشت: نقش کشورهای منطقه در برقراری صلح و ثبات دائمی در افغانستان مهم است و باید در هر طرح و تلاش برای دست‌يافتن به صلح، اجماع منطقه ای در نظر گرفته شود

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار